LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

همانا به یاریِ اراده، باید از شر تفکر فانی رها شد.. «استیو تولتز»

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها

ما آمده‌ایم با زندگی‌کردن قیمت پیدا کنیم

شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۵۴ ب.ظ

فرزند آیت‌الله بهجت فومنی به نقل از پدرش گفت: ما آمده‌ایم با زندگی کردن قیمت پیدا کنیم نه اینکه به هر قیمتی زندگی کنیم.
 حجت‌الاسلام والمسلمین علی بهجت فرزند آیت‌الله بهجت فومنی در همایش ملی بهجت فقیهان،‌ اظهار کرد: برگزاری مراسم‌های یادبود خیلی مهم نیست، مهم این است که راه زندگی بزرگان را بشناسیم، پدرم همواره می‌فرمود؛ اگر زندگی بزرگان را ببینید چراغ راه و انتخاب برای شما مشخص می‌شود و آینده شما را روشن می‌کند.

وی با اشاره به این‌که «حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد یکی از شاگردان ممتاز پدرم بود» افزود: زمانی‌که منزل مسکونی ما در سال 70 در حال فرو ریختن بود ایشان اصرار داشتند که منزل مسکونی خود را در اختیار ما بگذارند. پدرم نیز ایشان را بسیار قبول داشت و زمانی که برای نمایندگی مجلس از پدرم مشورت خواستند پدرم رضایت کامل خود را بیان کردند.

علی بهجت با اشاره به این‌که «پدرم هیچگاه تمایلی به مستندسازی در مورد زندگی‌اش نداشت» گفت: به همین دلیل مستندات موجود در مورد زندگی ایشان بسیار کم است و من هدفم را در این راستا گذاشتم که تمام دست نوشته‌های پدرم را جمع‌آوری کنم تا زمینه شناخت بهتر این عالم ربانی فراهم شود.

وی با بیان این‌که «انسان در میان موجودات حَی، صاحب امتیازاتی است» گفت: تفکر، تدبر و تعقل این امتیازات را تشکیل می‌دهد اما در میان اینها هدف انسان از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا انسان خودش هدفش را تعیین می‌کند، سایر موجودات براساس غریزه انتخاب می‌کنند ولی انسان خودش انتخاب‌گر است.

علی بهجت با بیان این‌که «آگاهی و انباشته شدن تصدیقات، علم ایجاد می‌کند» تاکید کرد: علم برای انسان کافی نیست زیرا اگر اینطور بود در دنیای متمدن امروزی باید به بهترین امتیازات می‌رسید و آمریکا در شرایط کنونی چیزی کم نمی‌داشت و تمام علما در آنجا حضور می‌داشتند.

فرزند آیت‌الله بهجت ادامه داد: علم، مساوی انسانیت نیست و خداوند در قرآن می‌فرماید که ما پیامبران را فرستادیم تا عقل را تکمیل کنند و آگاهی دهند، تکمیل این علم و آگاهی برعهده خود انسان است، خداوند انگیزه را ایجاد می‌کند و خود انسان نیز باید برای رسیدن به سایر موارد تلاش کند. دانش هرچقدر هم پیشرفت کند نمی‌تواند انگیزه ایجاد کند.

وی گفت: انسان نمی‌تواند انگیزه را تشخیص دهد، انسان همچنان موجود ناشناخته تعریف می‌شود، ابعاد درونی انسان نسبت به ابعاد ظاهری‌اش قابل قیاس نیست و به همه ابعاد درونی انسان دسترسی نیست، علم تنها چراغ راه است و هدف نیست.

علی بهجت با بیان این‌که «باید هدف اصلی را پیدا کرد و دانش با بها خریداری می‌شود» اضافه کرد: علم در زمان‌های بسیاری، صرف دنیا و زندگی دنیوی می‌شود و کمتر شاهد صرف علم برای ماورا هستیم.

وی گفت: دنیای ما ناچیز است، رنگ‌های دنیا، بازی‌مان داده است، انسان می‌تواند هدف متعالی داشته باشد و گول رنگ‌های دنیوی را نخورد، انسان‌هایی فرهیخته می‌شوند که درگیر ظواهر نشوند.

علی بهجت با بیان این‌که «پدرم به خواست خداوند از دوران کودکی آگاهی داشته‌اند و پرده‌ها برایشان کنار رفته بود» ادامه داد: از همان دوران کودکی چشم ایشان چیزهایی می‌دید که دیگران نمی‌دیدند اما گاهی با توجه به مصلحت چیزهایی بیان می‌کردند.

وی با بیان این‌که «انسان ابعاد وسیعی دارد و همه ما می‌توانیم با اصلاح خودمان برای امتی الگو باشیم» خاطرنشان کرد: نباید منتظر نزول پیغمبر یا عالم جدیدی بود، آیت‌الله بهجت از علمای ممتازی بود که راه علم را تا نهایت و راه صعود را به عنوان عبد طی کرد تا به علم و سلوک حقیقی و به آنچه در مسیر الله می‌خواهد رسید و هر چقدر که بالاتر می‌رفت خاشع‌تر می‌شد.

وی اضافه کرد: پدرم در عمل اصلا قانع نبود و از تمام لحظاتش به نحو احسن استفاده می‌کرد، در زمانی که به عنوان مرجع تقلید در امور مردم بود، زندگی ساده و اولیه را برای خودش سخت می‌گرفت.

علی بهجت با بیان این‌که «عبادت پدرم در زندگی شبانه‌روزی‌اش کمتر از 11 ساعت نبود» گفت: هرکس وظیفه دارد از خودش شروع کند، پدرم همواره می‌فرمود ما آمده‌ایم با زندگی کردن قیمت پیدا کنیم نه اینکه به هر قیمتی زندگی کنیم.






موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۲
Sama

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی