LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

همانا به یاریِ اراده، باید از شر تفکر فانی رها شد.. «استیو تولتز»

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها

چگونه به قول و قرار های سال جدید خود پایبند بمانیم؟

چهارشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۱۳ ب.ظ


چگونه به قول و قرار های سال جدید خود پایبند بمانیم؟

نوروز و سال جدید که فرا می رسد خیلی ها به فکر تغییراتی می افتند که دوست دارند در سال جدید در زندگی خود ایجاد کنند. این تغییر چه کاهش وزن باشد و چه پس انداز بیشتر، خواسته ی همه این است که تا پایان سال ۹۵ بتوانند به عهد خود پایبند بمانند.

اما حقیقت تلخ این است که اغلب این قول و قرار ها اعتباری نخواهند داشت. بر اساس پژوهش های دانشگاه اسکرانتون، ۲۵ درصد افراد حتی قادر نیستند یک هفته به قول و قرار سال جدید خود پایبند بمانند. متأسفانه تنها ۸ درصد از مردم قادرند عهدشان با خود را تا پایان سال در بوته ی آزمایش زمان نگه دارند و از این آزمایش سربلند بیرون بیایند. اگر امید دارید که در سال جدید به قول و قرار هایتان با خود پایبند بمانید، استراتژی های زیر برای ایجاد تغییر پایدار می توانند به شما در این راه کمک کنند.

۱- برای خود هدفگذاری کنید

اینکه با خودتان عهد ببندید وزن کم کنید یا شغل جدیدی پیدا کنید بد نیست. اما آنچه از این قول و قرار ها یک هدف می سازد این است که بگویید مثلاً ۳ روز در هفته به باشگاه می روید یا در ماه برای ۵ شرکت جدید رزومه می فرستید. به جای قول و قرار های انتزاعی نظیر «کاهش وزن»، برای خودتان هدفی قابل اندازه گیری مثل «۱۰ کیلو کاهش وزن» تعیین کنید.

۲- لازم نیست هدف خود را از یکم فروردین دنبال کنید

اغلب مواقع افراد به جای آنکه از درون خود را به تغییری مثبت متعهد بدانند، تنها با فشار تقویم برای سال جدیدشان تصمیم گیری می کنند. به یاد داشته باشید قول و قرار گذاشتن پیش از آنکه آمادگی انجامش را داشته باشید تنها شما را در معرض شکست قرار می دهد.

تغییر کردن دشوار است و نیاز به آمادگی دارد. پس رفتن زیر بار هدف های تازه ی خود را تا زمانی که واقعاً برای پذیرش این مسئولیت آمادگی پیدا کنید به تعویق بیاندازید. به جای آنکه همان اول فروردین خودتان را از روی اجبار به هدفی متعهد کنید، ظرف چند هفته و یا حتی یکی دو ماه، برنامه ای موفقیت آمیز برای تغییر آماده کنید که بتوانید در یک سال پیش رو به آن پایبند بمانید.

۳- هدف بلندمدت خود را به چند هدف کوتاه مدت خرد کنید

هدف کلی شما ممکن است ۲۰ کیلو کاهش وزن باشد. اما خرد کردن این هدف به چند هدف دست یافتنی تر مثل ۵ دوره کاهش ۴ کیلویی کمک می کند در مسیر هدف بزرگ تر خود باقی بمانید. داشتن اهداف کوتاه مدت مثل مقدار مشخصی کاهش وزن در هفته یا ماه، برای حفظ انگیزه ی شما تا آخر مسیر حیاتی است.

قدم هایی که برای دستیابی به هدف خود باید بردارید را روی کاغذ بیاورید، قدم هایی مثل نوشیدن چهار لیوان آب در روز و ۳ پیاده روی نیم ساعته در هفته. انعطاف پذیر باشید و در صورت لزوم قدم های تعیین شده ی خود را تعدیل کنید.

۴- راهی برای پیگیری پیشرفت خود بیابید

تا وقتی پیشرفت خود را زیر نظر نداشته باشید نمی توانید بگویید اساساً در حال پیشرفت هستید یا خیر. نصب یک تقویم دیواری و علامت زدن روزهایی که به باشگاه رفته اید، یا استفاده از یک اپلیکیشن حسابداری شخصی می تواند در رصد کردن رفتارتان کمک زیادی به شما بکند. داشتن همراهی مثل یک دوست که با شما ورزش کند، و یا همسرتان در مورد مسائل مالی نیز می تواند شما را در مسیر رسیدن به اهدافتان نگه دارد.

۵- پیشاپیش برای مواقعی که انگیزه ی خود را از دست می دهید برنامه ریزی کنید

روزهایی خواهند رسید که انگیزه ی خود را از دست خواهید داد و ممکن است فکر کنید دیگر نمی توانید ادامه دهید. با نوشتن فهرستی از انگیزه هایتان برای قدم گذاشتن در این مسیر، پیشاپیش برای چنین روزهایی برنامه ریزی کنید. خواندن فهرستی ۱۰ موردی از انگیزه های اصلی تان برای رفتن به باشگاه، در مواقع دلسردی انگیزه ی شما را تقویت خواهد کرد.

حتی می توانید با تغییر و تحول محیطی که در آن قرار دارید، برای مواقعی که انگیزه تان پایین می آید برنامه ریزی کنید. مثلاً هر چیزی که پیدا نکردنش را ممکن است بهانه ای برای باشگاه نرفتن قرار دهید دم دست نگاه دارید. یا اگر فکر می کنید برای خرید های بی برنامه ممکن است به استفاده از کارت بانکی تان وسوسه شوید، آن را جایی غیر از کیف پولتان نگهداری کنید. به هر صورت، برای مقاومت در برابر وسوسه ی چنین مواقعی هر کاری که از دستتان بر می آید انجام دهید.

وقتی اشتباهی مرتکب می شوید (این اتفاق خواهد افتاد) کمی با خودتان کنار بیایید. پذیرفتن شکست در پیگیری اهداف سال ۹۵ صرفاً به این دلیل که نتوانسته اید صد درصد به برنامه ی خود پایبند بمانید بهانه ای خواهد شد برای آنکه دستیابی به اهداف خود را یک سال دیگر نیز به تأخیر بیاندازید. فاصله گرفتن از شکست و قرارگیری مجدد در مسیر پیشرفت را تمرین کنید و اجازه ندهید یک یا دو قدم اشتباه شما را یک سال دیگر عقب بیاندازد.

منبع:دیجاتو

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۱
Sama

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی