LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

همانا به یاریِ اراده، باید از شر تفکر فانی رها شد.. «استیو تولتز»

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها

این را بارها و بارها گفته اند که کارآفرینی مسیر دشواری است و هر کسی به درد این کار نمی خورد. اگر پس از بررسی و ارزیابی دقیق خودتان و مسیری که می خواهید در زندگی دنبال کنید، به این نتیجه رسیدید که برای به راه انداختن یک کسب و کار آمادگی دارید، بهتر است توصیه های زیر را بادقت بخوانید و در نظر بگیرید.

۱- در مورد پول واقع بین باشید

اولین و مهم ترین توصیه ای که به کارآفرینان تازه کار می شود اهمیت واقع بینی در قبال پول است. نمی توان کسب و کاری به راه انداخت و از اهمیت کسب درآمد و مدیریت سود غافل بود. بسیاری از کارآفرینان تازه کار به جای تمرکز روی نیازهای مالی جاری و ساختن یک شرکت حقیقی، بیش از اندازه به این موضوع فکر می کنند که چند سال دیگر چقدر پول در خواهند آورد. این یعنی فاصله گرفتن محض از واقع بینی و نیاز های فعلی.

پول مثل اکسیژن است

پول مثل اکسیژن است. تا وقتی هست حواستان به آن نیست اما اگر نباشد حیات شما امکانپذیر نخواهد بود. چقدر پول دارید و تا چه مدت می توانید برای امور جاری از جیب خرج کنید؟ آیا پول شما کفاف هزینه ی اجاره و سربار یک سالتان را می دهد؟ شما باید اطمینان حاصل کنید اقداماتی که انجام می دهید می تواند جوابگوی هزینه های مستمری که پیش از سودآوری ناچار به پرداختشان خواهید بود باشد.

کارآفرینانی که برای اولین بار دست به راه اندازی کسب و کار می زنند در اغلب مواقع مرتکب یکی از این دو اشتباه می شوند:

۱) سرمایه ای برای راه اندازی کسب و کار خود ندارند و سرمایه ای نیز جذب نکرده اند. آنها برای محقق کردن هدف کسب و کاری خود، تنها پول کافی برای گذران شش ماه خود را در اختیار دارند. با اینکه تمام سناریو هایی که به آنها اجازه می دهد به رؤیاهایشان برسند را در ذهن خود تجسم می کنند، در سومین روز از سفر کارآفرینی خود به این نتیجه می رسند که هیچ چیز آنطور که تصور کرده بودند پیش نمی رود و به این ترتیب پولشان خیلی زود تمام می شود.

۲) آنقدر سرمایه جذب کرده اند که ساز و کار لازم برای کسب درآمد را درست بنا نمی کنند. آنها آنقدر به عادی بودن از دست دادن پول عادت می کنند که بیشتر توجه و تمرکزشان به جای ساختن یک کسب و کار واقعی و سودده، متوجه دور بعدی جذب سرمایه شان می شود.

در هر موقعیتی، به راه انداختن یک کسب و کار تازه، به ویژه کسب و کاری که نیازمند سرمایه گذاری مستقیم مالی علاوه بر زمانی است، به شدت هزینه بر است. شما باید از لحاظ مالی این را درک کنید که پرداخت هزینه های ضروری مثل اجاره، تدارکات و انبار تا چه حد توان مالی شما را تقلیل می دهد. برای رسیدن به موفقیت باید بسیار بسیار واقع بین بود.

۲- این را درک کنید که راه اندازی یک کسب و کار یک تعهد زمانی بسیار بزرگ است

نکته ی بعدی که باید به کارآفرینان تازه کار یادآور شد این است که با شروع یک کسب و کار، تصمیمی گرفته اند که به آنها ظرف یک سال اول اجازه ی انجام هیچ کاری غیر از ساختن کسب و کارشان را نمی دهد. دیگر نه زمانی برای تماشای سریال خواهند داشت نه تلویزیون. از میهمانی و دورهمی های دوستانه هم خبری نخواهد بود. آنقدر از لحاظ زمانی در مضیقه خواهند بود که هر دقیقه از زمان آنها به مدت ۱۸ ساعت در روز باید به کسب و کارشان اختصاص داشته باشد. این شامل وقتی که با خانواده باید بگذرانند نیز می شود. این سرمایه گذاری زمانی قابل توجهی است و کارآفرینان تازه کار باید از میزان تعهدی که این موضوع با خود به همراه می آورد کاملاً آگاهی داشته باشند.

۳- به حرف های خودتان پایبند بمانید

یکی از بهترین توصیه های کسب و کاری که هر کسی می تواند بشنود این است که حرف شما با خود تعهد به همراه دارد. اگر زیر بار تعهدی می روید، تحت هر شرایطی باید به تعهد خود پایبند بمانید. در غیر این صورت، نه تنها برند کسب و کار شما، بلکه برند و وجهه ی شخصی تان نیز در معرض خطر قرار می گیرد. تصمیمات نسنجیده ی کسب و کاری می توانند موقعیت شما به عنوان یک کارآفرین را به خطر بیاندازند.

اغلب کسب و کار ها ظرف ۱۸ ماه اول شکست می خورند. یکی از مهم ترین دلایل شکست زودهنگام کسب و کار ها می تواند این باشد که نمی دانند چه مسیر دشواری در پیش دارند، زیر بار چه تعهد سنگینی رفته اند، و به عنوان یک کارآفرین موفق چقدر استعداد باید داشته باشند. هیچ تضمینی وجود ندارد که با پایبند ماندن به این توصیه ها اولین سال کسب و کار خود را با موفقیت پشت سر بگذارید، اما بدون این ملاحظات، نمی توانید خود را برای موفقیت آماده کنید.

توصیه های بالا ممکن است برای شما تنها در حد چند جمله ی پندآموز روی صفحه ی نمایشگر باشند اما بهتر است آنها را با دقت مطالعه کنید. مطالعه کنید و مطمئن شوید معنای آن را به طور کامل دریافته اید. متأسفانه افراد زیادی بدون آگاهی وارد حوزه ی کارآفرینی می شوند و هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ احساسی آسیب می بینند.

منبع:
 / dijiato.com ....inc
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۹
Sama

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی