LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

همانا به یاریِ اراده، باید از شر تفکر فانی رها شد.. «استیو تولتز»

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها

دنیای امروز دوست دارد به تخیل و پایان های خوش، از جنس پایان های بسیاری از داستان های کلاسیک ادبیات باور داشته باشد.

 اما در دنیای واقعی، زندگی فقط روی خوشش را به ما نشان نمی دهد و گاهی اوقات چه بخواهیم و چه نخواهیم با روی خشن و ظالمانه ی آن نیز مواجه خواهیم شد. 

در این میان بسیاری از انسان ها غیر از گذران زندگی هدف و انگیزه ی دیگری ندارند و این بی انگیزگی و رضایت به شرایط موجود، زندگی آنها را در خود می بلعد. 

اگر نمی خواهید جزو این دسته از انسان ها باشید، چارچوب ذهنی خود را تغییر دهید تا برآمدن از پس هزینه ها، دیگر تنها هدف شما در زندگی نباشد.

دیدن خیل عظیم افرادی که در مواجهه با واقعیات تلخ زندگی و کسب و کار، تعجب می کنند خود باعث شگفتی است. توصیه ی مهمی که تک تک ما باید در تک تک روز های زندگی مان همواره به یاد داشته باشیم این است: «همواره باید در پی فرصت های زندگی ساز بود». 

اهداف اغلب افراد به اندازه ی کافی بزرگ نیستند، به همین دلیل نتیجه ای که در نهایت عایدشان می شود نیز به همین نسبت رضایتبخش نیست. در نتیجه از ناعدالتی زندگی و دنیای اطرافشان دچار تعجب می شوند و حس می کنند در حقشان ظلم شده است.


اما با وجود اینکه دنیا می تواند محیط سرد و خشنی باشد، این خود شما هستید که سرنوشت زندگی خود را در دست دارید؛ نوشتن پایان بندی یا فصل آخر این داستان با شماست.


در ادامه چند درس مهم اما سخت را از نظر خواهید گذراند که به شما کمک می کنند پویایی زندگی خود را حفظ و هر روز برای بهتر شدن آن تلاش کنید.


۱. موفقیتی فرا تر از نیاز های اولیه، نیازمند تلاش فراوان، ازخودگذشتگی و تعهد است. برای موفقیت در این مسیر به چیزی بیش از نیاز های اولیه احتیاج خواهید داشت.


۲. شما برای فراتر رفتن از نیاز های اولیه تان به پول زیادی نیاز خواهید داشت. این یعنی درآمد بیشتر، پس انداز بیشتر و سرمایه گذاری بیشتر.


۳. نه زندگی عادلانه است و نه کسب و کار. شما ممکن است همه چیز را درست و اصولی انجام دهید اما هیچ نتیجه ای نگیرید. زندگی برای اقلیتی کوچک فوق العاده، برای عده ای معدود خوب، و برای اکثریت قریب به اتفاق بد است.


۴. به موفقیت رسیدن یا نرسیدن شما، به حال کسی فرقی نمی کند. در واقع تعداد کسانی که در این مسیر در جبهه ی مقابل شما قرار می گیرند بسیار بیشتر از کسانی است که به شما کمک می کنند. آمادگی نا امید شدن، ترک شدن و مورد خیانت واقع شدن را داشته باشید.


۵. اتفاقات بد برای انسان های خوب زیاد می افتد؛ شما نیز از این قاعده مستثنی نیستید. هر چیزی که برای به دست آوردنش تلاش کرده اید ممکن است در چشم به هم زدنی دود شود و به هوا برود.


۶. جدای از تمام مشکلاتی که در رقابت، اقتصاد، جامعه، ازدواج، طلاق و اتفاقات دیگر زندگی وجود دارند، بزرگ ترین مانع زندگیتان چیزی نیست جز خود شما.


۷. هیچ کس به شما بدهی ای ندارد، و هیچ چیز حق شما نیست مگر آنکه با تلاش خودتان آن را به دست بیاورید.


۸. ممکن است فرصت انجام کاری که دوست دارید را پیدا نکنید. باید آمادگی انجام کار هایی که دوست ندارید را نیز داشته باشید.


۹. ترغیب دیگران را یاد بگیرید؛ حتی اگر از این کار متنفرید. تا حق خود را طلب نکنید، هیچ کس چیزی در اختیار شما قرار نخواهد داد. حق شما همان چیز هایی است که طلب می کنید، می فهمید و برایشان مذاکره می کنید.


۱۰. شما همیشه برای دیگران کار می کنید. هر موقعیتی هم که داشته باشید، چیزی به اسم «برای خودم کار می کنم» وجود ندارد. همیشه کسی هست که باید رضایتش را جلب کنید؛ خواه مشتری باشد، خواه کارمند و یا سهامدار.


وقت آن فرا رسیده که خود را از باور های زیبا اما نادرستی که دارید خلاص کنید و پای خود را از نیاز های اساسی تان فرا تر بگذارید. وقت آن فرا رسیده که از خواب خرگوشی خود بیدار شده و با واقعیت های دنیای اطرافتان مواجه شوید. زندگی غیر قابل پیش بینی، خشن و ناعادلانه است؛ با این حال اغلب ما انسان ها قیمت واقعی مراقبت از خود و خانواده مان را دست کم می گیریم.


این درس ها را همواره به یاد داشته باشید و هرگز به «معمولی» راضی نشوید.


منبع:entrepreneur

منبع: دیجاتو

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۹
Sama

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی