LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

همانا به یاریِ اراده، باید از شر تفکر فانی رها شد.. «استیو تولتز»

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها

انسان هایی که توانایی متقاعد کردن دیگران را دارند، از گروه های شخصیتی مختلفی بوده و رویکردهای متفاوتی را به کار می گیرند؛ اما اکثر این افراد در چند ویژگی شخصیتی با یکدیگر اشتراک دارند که در ادامه به 9 مورد از آنها اشاره می کنیم:

نگرش مثبت دارند

اگر در میان دو محصول که یکی کاهش خستگی و دیگری افزایش انرژی را تبلیغ می کند حق انتخاب داشته باشید، کدامیک را خریداری می کنید؟ اکثر مصرف کنندگان در این شرایط به دنبال ویژگی مثبت (افزایش انرژی) می روند که چنین مثالی، دلیل موفقیت افراد مثبت نگر را در متقاعد کردن دیگران به روشنی نشان می دهد.

اعتماد به نفس بالایی دارند

افراد معمولاً نسبت به اعتماد به نفس دید خوبی دارند و انسان های متقاعد کننده نیز با استفاده از این ویژگی (بدون القای حس خود برتر بینی یا غرور) دیگران را به انجام امور یا پذیرش نظرات مجاب می کنند.

همدلی می کنند

اهمیت دادن به دیگران یکی از مهمترین اصول ارتباطی برای جلب نظر و متقاعد کردن افراد است. در این باره یک ضرب المثل مدیریتی وجود دارد که می گوید: «مردم تا زمانی که ندانند چقدر به آنها اهمیت می دهید، به دانسته های شما اهمیت نخواهند داد.»

شنوندگان فعالی هستند

پرسیدن سؤالات درست و گوش دادن دقیق به پاسخ افراد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای متقاعد کردن دیگران باید از نیازها، دیدگاه ها و مشکلات آنها آگاه باشید.

وجدان کاری دارند

همراه کردن دیگران با خود زمانی که به وعده ها عمل کرده (مثلاً اسناد را سر موقع ارسال کنید) و نکات و موارد مربوطه را به خاطر داشته باشید، بسیار راحت تر خواهد بود.

سازش پذیر هستند

فرماندهان بزرگ برای پیروزی در جنگ، در بعضی از عملیات ها دست به عقب نشینی می زنند؛ افراد متقاعد کننده نیز در موارد پر اهمیت بر نقطه نظر خود پافشاری می کنند اما هرجا که بتوانند، گذشت کرده و با طرف مقابل سازش می کنند.

در مواقع لازم سکوت می کنند

صحبت کردن همیشه بهترین راه برای متقاعد کردن دیگران نیست؛ بلکه گاهی اوقات بهتر است پس از طرح نظرات منطقی و پرسیدن سؤالاتی که به پایان مباحثه می انجامند، سکوت کرده و اجازه دهیم طرف مقابل خود به نتیجه مطلوب دست پیدا کند.

قابل اعتماد هستند

برای جلب اعتماد دیگران و متقاعد کردن آنها در موضوع مورد نظر، باید از گفته های خود اطمینان کامل داشته باشید؛ هیچ کس به سخنان فردی که به گفته های خود اطمینان ندارد، اعتماد نخواهد کرد.

انعطاف پذیری بالایی دارند

یک فروشنده پر انرژی ممکن است به راحتی بسیاری از مردم را به خرید کالای خود مجاب کند، اما در برخورد با افراد درونگرا با مشکل مواجه شده و آنها را به لاک دفاعی فرو ببرد؛ برای متقاعد کردن دیگران، باید رویکرد خود را با توجه به مخاطب تنظیم کنید.

منبع:دیجاتو

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۲۵
Sama

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی