LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

همانا به یاریِ اراده، باید از شر تفکر فانی رها شد.. «استیو تولتز»

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها

همیشه شنیده‌ایم که هیچ وقت برای انجام هر کاری دیر نیست اما تصمیم به انجام کار، آغاز فعالیت و دنبال کردن این رویا تنها نیمی از نبرد به شمار می‌رود. شما احتیاج دارید که تعهد کافی نشان داده و در انجام آن فعالیت دقت کرده و روی آن تمرکز کنید.

آیا در انجام فعالیت‌هایتان نیازمند سخن بزرگانی هستید که راه سخت را طی کرده و به قله‌های موفقیت دست یافته‌اند؟ جالب است که بزرگان تمامی رشته‌ها درباره‌ی تمرکز، تفکرات مشابهی دارند و می‌توان میان کلمات و صحبت‌های متفاوت ۱۴ نفر فعال در حوزه‌های مختلف، از آنها مفهوم یکسانی دریافت کرد؛

۱. «بروس لی» هنرپیشه فیلم‌های رزمی و مربی بسیاری از رزمی‌کاران درجه یک می‌گوید: «یک جنگجوی موفق، در واقع مردی عادی است که تمرکزی لیزری دارد.»

۲. «کارن سلمانسون» نویسنده معروف کتاب Self-help می‌گوید: « سعی کنید که روی زمان، انرژی و صحبت با کسانی که به شما انگیزه می‌دهند، از شما حمایت می‌کنند و به شما برای موفقتر شدنتان کمک می‌کنند، تمرکز کنید.»

۳. «گرگ اندرسون» نوزانده‌ی معروف معتقد است: «روی مسیر تمرکز کنید نه روی مقصد. شادی از به پایان رساندن یک عمل به دست نمی‌آید بلکه در حین انجام ان شکل می‌گیرد.»

۴. «تئودور ایساک روبین» روانشناس و نویسنده‌ی معروف بیان می‌کند: « خوشبختی از انجام کارهای آسان بدست نمی‌آید. خوشبختی، احساسی است که پس از انجام فعالیتی سخت که ما را به چالش می‌کشد بدست می‌آید.»

۵. «استیو جابز» بنیان‌گذار معروف اپل درباره تمرکز گفته بود: « تمرکز و سادگی مهترین علل موفقیت هستند. رسیدن به سادگی از پیچیدگی سخت‌تر است چرا که باید بسیار تلاش کنید تا بتوانید ذهنتان را پاک کرده و ساده بیندیشید. اما این کار سخت در پایان جواب خواهد داد چرا که زمانی که به این درجه برسید خواهید توانست کوه‌ها را هم تکان دهید.»

۶. «دیوید کمرون» نخست وزیر اسبق انگلستان می‌گوید: « من به زندگی باور دارم، شما باید تمام تلاشتان را به کار ببندید، باید روی آنچه قرار است انجام شود تمرکز کنید و کار درست را انجام دهید، نه کاری که عموم مردم می‌کنند.»

۷. «کانر مک گریگور» رزمی‌کار مشهور و رکوردشکن UFC، درباره‌ی تمرکز می‌گوید: « همه نیاز دارند که روی خودشان تمرکز کنند. نباید منتظر باشید تا کسی به کمک شما بیاید. همه، موفقیت را مجانی می‌خواهند. باید تلاش کنید. باید زجر بکشید و سختی را تحمل کنید. اگر بتوانید با این مسائل کنار بیاید، آنگاه موفق خواهید شد.»

۸. «برایان کرانستون» بازیگر مشهور فیلم‌ها و سریال‌های مختلف نظیر Breaking Bad معتقد است : « خیلی وقت پیش متوجه شدم که بهتر است سعی کنم بر آنچه می‌توانم کنترلش کنم، تمرکز کرده و به دیگر چیز‌ها توجهی نکنم.»

۹. «پائولو کوئلیو» نویسنده‌ی معروف کتابهایی مانند کیمیاگر باور دارد : « زمانی که می‌خواهید به چیزی دست یابید، چشم‌های خود را باز کرده، تمرکز کنید و مطمئن شوید که دقیقا آن چیزی است که می‌خواهید به آن برسید. هیچکس نمی‌تواند با چشمانی بسته هدفش را نشانه رود.»

۱۰. «الکساندر گراهام بل» مخترع تلفن درباره تمرکز گفته بود: « روی فعالیت فعلی خود بسیار تمرکز کنید. پرتو‌های خورشید هم تا زمانی که در یک مکان جمع نشوند، قادر نخواهند بود گرما و سوزشی ایجاد کنند.»

منبع:دیجاتو

۱۱. «ونوس ویلیامز» تنیسور معروف و برتر آمریکایی هم در مصاحبه‌هایی تفکراتش را در این زمینه بیان کرده است: « من هیچگاه روی حریفانم تمرکز نمی‌کنم. من روی اهدافم تمرکز کرده و سعی می‌کنم دیگر مسائل را نادیده بگیرم.»

۱۲. «زیگ زیگلر» نویسنده و سخنرانی معروف درباره تمرکز می‌گوید: « مهم نیست که چقدر قدرت، استعداد و انرژی دارید، اگر نتوانید آن را مهار کنید و روی یک هدف مشخص متمرکزشان کنید، هیچگاه نخواهید توانست  توانایی خود را اثبات کنید.»

۱۳. «دنیس ویتلی» یک سخنران دیگر هم اعتقاد دارد: « اتفاقات بد و اشتباه را نادیده بگیرید. در عوض، روی آنچه قرار است انجام دهید تمرکز کنید. تمام انرژی خود را در راه پیش رفتن و پیدا کردن جواب صرف کنید.»

۱۴.  «تونی رابینز» سخنران و نویسنده معروف سری کتاب ‌های به سوی کامیابی درباره تمرکز می‌گوید: « بیشتر مردم از ظرفیت خود باخبر نیستند و نمی‌دانند که اگر تمام تمرکز خود را در انجام کاری صرف کنند، خواهند توانست  به موفقترین فرد در آن مبحث بدل شوند.»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۵
Sama

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی