LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

همانا به یاریِ اراده، باید از شر تفکر فانی رها شد.. «استیو تولتز»

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها


«ریچارد برانسون» بنیانگذار گروه ویرجین، کلید خوشحالی و موفقیت را تنها در یک جمله ساده خلاصه می‌کند؛ در چالش‌های پیش رویتان، فرصت‌های دست یافتنی پیدا کرده و سعی کنید از پسشان بربیاید.

او معتقد است که راه رسیدن به موفقیت، خوشحالی است و دراین‌باره می‌گوید اگر به توانایی‌ خود باور داشته و از کار خود لذت ببرید، پس حتماً از انجام درست وظایفتان خوشحال شده و موفق خواهید شد.

وی باور دارد که با خودخواه نبودن و کمک به دیگران می‌توان از لحاظ ذهنی سالم‌تر و خوشحال‌تر زندگی نمود. ذهنیت دگرخواهی می‌تواند به شکل توجه به دیگران، ایجاد حس امنیت و عزت نفس در آنها نمو بیرونی پیدا کند.

به گفته‌ی او، روش‌هایی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توان به صورت همزمان هم خوشحال بود و هم کارایی بالای خود را حفظ نمود. از نظر وی، ۳ راهکار روزانه‌ی ساده موجود است که باعث می‌شود نگرش دگرخواهی در انسان‌ها به وجود بیاید:

۱- صبور باشید و برای توجه به دیگران وقت بگذارید

ممکن است روزهای زیادی سپری شوند و شما نتوانید برای توجه به دوستانتان وقت بگذارید اما باید صبوری به خرج داده و وقتی برای این کار در نظر بگیرید. صحبت در زمان ناهار، عصرانه‌‌ای دوستانه، یک شام صمیمانه یا حتی یک تماس تلفنی می تواند زمان مناسبی باشد تا با افراد مهم زندگی‌تان وقت بگذرانید.

۲- به صحبت دوستانتان گوش بدهید

حین وقت گذراندن با دوستانتان، تلاش کنید با گوش دادن به گفته‌هایشان، به آنها اهمیت بدهید. وقتی کسی با شما حرف می‌زند، به جای آنکه صبر کنید تا بلافاصله جوابی دندان شکن به آنها بدهید، سعی کنید به تمام حرف‌هایشان گوش داده، تجربیات یا حس‌های مشابه خودتان را با آنها در میان بگذارید. با دوستانتان همدردی کرده، درک کنید که آنها در چه حالی به سر می‌برند و نیاز به شنیدن چه حرفها و توصیه‌هایی دارند. در نظر داشته باشید که در این مکالمات تنها خواست و رضایت شما مهم نیست بلکه آنها نیز اهمیت دارند.

۳- به توصیه‌های دیگران عمل کنید

وقتی فهمیدید که در زندگی‌ دوستانتان چه می‌گذرد و آنها به چه چیزهایی احتیاج دارند، ببینید که چه کارهایی می‌توانید برایشان انجام دهید. شاید آوردن لبخند روی لبانشان می‌تواند تنها کاری باشد که می‌توانید انجام دهید. پس در این کار تردید نکرده، سعی کنید که باری از روی دوششان برداشته، زندگی را به کام آنها و برای خودتان قدری آسانتر کنید.

تغییر و رسیدن به این نوع نگرش، نیازمند تغییرات کوچکی است که می‌توانید بدین شکل برای خودتان و دیگران، خوشحالی و موفقیت همزمان به ارمغان بیاورید. یک روز این کار را امتحان کرده و تجربیات خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. مطمئنا دیگران نیز از تاثیر این تغییر نگرش، شگفت زده شده و روند تفکرات خود را تغییر خواهند داد.

منبع:دیجاتو

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۵
Sama

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی