LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

همانا به یاریِ اراده، باید از شر تفکر فانی رها شد.. «استیو تولتز»

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها

با داشتن وسواس فکری زودتر به موفقیت می رسید

چهارشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۷، ۰۷:۳۰ ب.ظ

انگیزشی - با داشتن وسواس فکری زودتر به موفقیت می رسید

شاید دید خوبی به وسواس فکری نداشته باشید؛ اما این همان ویژگی‌ای است که برای کارآفرینان لازم است و موفقیت آن‌ها را تضمین می کند. 

آیا تاکنون به شخصیت افرادی که در زندگی‌تان الگوی خود قرار می دهید فکر کرده‌اید؟ تفاوتی ندارد این افراد مدیر یک کسب و کار، موسیقی دان یا ورزشکار باشند. بلکه مسئله این است تمامی افراد موفق به خاطر داشتن وسواس فکری به این موفقیت رسیده‌اند. اغلب افراد با شنیدن کلمه ی وسواس فکری احساس بدی پیدا می کنند. در حالی که داشتن وسواس فکری تنها روی موضوعات ناسالم اثر منفی دارد و باید از آن دوری شود. افراد دارای وسواس فکری اگر در مسیر درست قرار بگیرند نه تنها به موفقیت می رسند بلکه حرکتی رو به جلو نیز خواهند داشت.

  • وسواس داشتن، شجاعت را زیاد می کند

وقتی فردی وسواس فکری دارد به طور ناخودآگاه کارهایی انجام می دهد که احتمالاً دیگران جرات انجام آن را ندارند. افراد دارای وسواس فکری از هیچ چیزی نمی ترسند، بعد از شکست خوردن از جایشان بلند می شوند و برای شروعی دوباره تلاش می کنند. مایکل جردن، ستاره‌ی بسکتبال در دوران دبیرستان از تیم بسکتبال مدرسه کنار گذاشته شد اما احساس شکست نکرد و با قدرت بیشتر به بازی بسکتبال پرداخت و اکنون از او به عنوان ورزشکاری موفق در سراسر دنیا یاد می شود.

آمبروز ردمون، نویسنده‌ی معروف می گوید: "جرات به معنی کمبود ترس نیست. بلکه بدین معناست چیزهای مهم‌تری از ترس وجود دارند."

  • وسواس داشتن، قدرت برنامه ریزی و زمان بندی را افزایش می دهد

تمام کارآفرینان موفق نسبت به برنامه ریزی روزانه‌ی خود وسواس دارند. حتماً می دانید بدون برنامه ریزی و انجام کارهای روزانه نمی توان به اهداف و برنامه‌های بلندمدت دست یافت. پایبندی به برنامه ی روزانه بدین معناست فرد زمان ارزشمند خود را روی کارهای مفید و سازنده می گذارد. اگر فکر می کنید شرکت در یک جلسه هیچ فایده‌ای برایتان ندارد آن را از برنامه کاری خود حذف کنید. علاوه بر آن، اگر می بینید مهلت انجام پروژه‌ای رو به پایان است کارهایی چون مطالعه و ورزش را به زمان دیگری موکول کنید.

  • داشتن وسواس، قدرت نوآوری و تفکر را بالا می برد

وسواس فکری باعث می شود فرد تمام ساعات روز و هفته به دنبال کار باشد و فکر موفقیت از سرش بیرون نرود. افراد دارای وسواس فکری مدام به دنبال فرصت‌های جدید هستند و راه حل‌های خلاقانه‌ای برای محصولات و خدمات خود ارائه می دهند. به همین خاطر افراد موفق همواره نظر دیگران را می پرسند و از راهکارهای جدید برای بازخورد گرفتن استفاده می کنند. افراد موفقی چون ایلان ماسک می‌گویند بازخورد گرفتن از دیگران آن‌ها را در مسیر نگه می دارد و تفکرشان را به چالش می‌کشد.

  • داشتن وسواس، تمرکز و انرژی را بیشتر می کند

روز جمعه از خواب بیدار شده اید و هوس کرده‌اید برای صبحانه حلیم بخورید. قطعاً در آن لحظه به حلیم خوردن فکر می کنید و در نهایت تصمیم می گیرید به نزدیک‌ترین حلیم فروشی بروید و از خوردن صبحانه‌ی موردعلاقه‌تان لذت ببرید. افراد موفق چنین احساسی را در مورد تمام کارهای روزانه‌شان دارند. آن‌ها وقتی چیزی را می خواهند تمام تمرکز و انرژی خود را روی به دست آوردن آن می گذارند و تا وقتی به هدفشان نرسند روی هیچ موضوع دیگری تمرکز نخواهند کرد.

  • داشتن وسواس فکری باعث می شود به راحتی "نه" بگویید

اگر دقت کرده باشید می دانید تمام بچه‌ها در یک سنی عاشق "نه" گفتن هستند؛ جالب است بدانید این قضیه در بین افراد موفق نیز وجود دارد.

وارن بافت، سرمایه گذار و کارآفرین موفق آمریکایی می گوید: "افراد موفق تقریباً به هر چیزی پاسخ منفی می دهند. اکنون این سؤال به وجود می آید چرا افراد موفق چنین دنیایی با نگرش منفی دارند؟ به این خاطر که اگر همیشه پاسخ مثبت بدهند نه تنها حواس شان پرت می شود بلکه از دست یابی به اهداف و رؤیاهایشان نیز جا می مانند."

  • وسواس فکری باعث اتخاذ تصمیمات درست می شود

افراد موفق مسئولیت کارهایشان را به عهده می گیرند و هیچ وقت به دنبال مقصر و بهانه تراشی نیستند. برای مثال، اگر کسب و کارشان به شکست برسد، دولت یا مشتری ها را مقصر نمی دانند. آن‌ها خود کسب و کاری راه انداخته‌اند و باور دارند خود نتوانسته‌اند با شرایط بازار تطبیق پیدا کنند. افراد موفق از شکست‌هایشان درس می گیرند و باور دارند تجربه‌ی بعدی‌شان در دنیای کسب و کار به موفقیت ختم خواهد شد.

  • افراد دارای وسواس فکری به دنبال راهنما هستند

حتماً از فواید خواندن کتاب و مجلات آگاه هستید، اما باید بدانید این مطالعات باعث می شود به راهنمایی‌های کلی برسید. هر کارآفرینی در زندگی خود به یک راهنما نیاز دارد تا مطالبی که با مطالعه به دست آورده است را در دنیای کسب و کار به کار بگیرد. به طور میانگین حدود 10 هزار ساعت طول می کشد تا یک فرد در مهارتی حرفه‌ای شود؛ اما با کمک گرفتن از دیگران می توان این زمان را کاهش داد. افراد موفق همواره به دنبال مربی و راهنما هستند. این راهنما می تواند استاد دانشگاه، نویسنده‌ی کتاب یا حتی مدیر کسب‌وکار باشد؛ مهم این است مسیر درست به فرد نشان داده شود.

  • افراد دارای وسواس فکری خیلی هم بااستعداد نیستند

تام بریدی یکی از بازیکنان معروف آمریکاست که به چهره‌ی موفق این ورزش شناخته شده است. او برای ورود به تیم فوتبال آمریکایی استعداد کافی داشته و توانسته با تلاش‌های فراوان خود به یکی از بهترین بازیکن‌ها تبدیل شود.

تام بریدی درباره خود گفته است: وسواس فکری دلیل اصلی موفقیت من است. از نظر من همه انسان‌ها با هم یکسان هستند و چیزی به نام استعداد وجود ندارد. شما می توانید همان شخصی که می خواهید باشید؛ تنها کافی است برای آن وقت بگذارید. من وسواس فکری دارم و خیلی با استعداد نیستم."

امروزه از وسواس فکری گریزان هستیم و جنبه‌های مثبت آن را در نظر نمی گیریم. وسواس فکری برای کارآفرینی ضروری است و به شما انرژی و سوخت لازم برای حرکت می دهد و فرد را در مسیر درست قرار می دهد. کسانی که در مورد کسب و کار خود وسواس دارند، عملکرد بهتر و تصمیم گیری های درست تری نسبت به دیگر کارآفرینان دارند.

منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی