LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

همانا به یاریِ اراده، باید از شر تفکر فانی رها شد.. «استیو تولتز»

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

سال جدید زمان تغییر عادات بد و یاد گرفتن رفتارهای خوب است. البته مهم نیست که چه زمانی تصمیم به تغییر بگیرید، هر زمان که چنین شود نیکوست اما انگیزه‌ای که در این روزها برای بهتر شدن وجود دارد شگفت‌انگیز است.

بنابراین این ۱۰ عادت جدید که در وبسایت Quora توسط یکی از کاربران پیشنهاد شده را به یاد داشته باشید. این کاربر نوشته:

برای من، جالب‌ترین انسان‌ها:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۳:۱۶
Sama

گاهی اوقات ممکن است شما در یک چرخه معیوب قرار گرفته و به دلایل زیادی کارهایتان را به تعویق بیاندازید و بدین ترتیب سطح بهره‌وری شما پایین بیاید.

این اتفاق اصولا به دلایل مختلفی روی می‌دهد که می توان آنها را به سه دسته مشخص تقسیم نمود:

۱. ممکن است همیشه در حال سفر باشید و نتوانید چرخه خواب خود را تنظیم کنید. بنابراین قادر نخواهید بود زمان مناسبی برای استراحت مغز خود فراهم آورید.

۲. ممکن است تفکرات، دغدغه‌ها و فعالیت بسیار زیادی نظیر مشکلات خانوادگی، مالی یا کاری ذهن شما را مشغول کرده باشد. مطمئنا بدین شکل قادر نخواهید بود تمامی آنها را حل کرده و از پس آنها برآیید.

۳. ممکن است تجربیات و ترس‌های عجیبی در زندگی داشته باشید و بارها با آنها برخورد کنید و از ترس مواجهه با آنها به تعویق کارها روی آورید که البته این امر طبیعی است.

در صورت قرار گرفتن مقابل هر کدام از موانع بالا، ممکن است شما کارها و فعالیت‌هایتان را بارها به تعویق انداخته و خود را سرزنش کنید. به جای این کار بهتر است پیش از برخورد با آنها از ۴ روش کلیدی زیر استفاده کنید تا هیچگاه دچار مشکلات مشابهی نشوید.

روش اول: به استراحتتان توجه کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۳:۱۵
Sama

همیشه شنیده‌ایم که هیچ وقت برای انجام هر کاری دیر نیست اما تصمیم به انجام کار، آغاز فعالیت و دنبال کردن این رویا تنها نیمی از نبرد به شمار می‌رود. شما احتیاج دارید که تعهد کافی نشان داده و در انجام آن فعالیت دقت کرده و روی آن تمرکز کنید.

آیا در انجام فعالیت‌هایتان نیازمند سخن بزرگانی هستید که راه سخت را طی کرده و به قله‌های موفقیت دست یافته‌اند؟ جالب است که بزرگان تمامی رشته‌ها درباره‌ی تمرکز، تفکرات مشابهی دارند و می‌توان میان کلمات و صحبت‌های متفاوت ۱۴ نفر فعال در حوزه‌های مختلف، از آنها مفهوم یکسانی دریافت کرد؛

۱

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۳:۱۳
Sama


«ریچارد برانسون» بنیانگذار گروه ویرجین، کلید خوشحالی و موفقیت را تنها در یک جمله ساده خلاصه می‌کند؛ در چالش‌های پیش رویتان، فرصت‌های دست یافتنی پیدا کرده و سعی کنید از پسشان بربیاید.

او معتقد است که راه رسیدن به موفقیت، خوشحالی است و دراین‌باره می‌گوید اگر به توانایی‌ خود باور داشته و از کار خود لذت ببرید، پس حتماً از انجام درست وظایفتان خوشحال شده و موفق خواهید شد.

وی باور دارد که با خودخواه نبودن و کمک به دیگران می‌توان از لحاظ ذهنی سالم‌تر و خوشحال‌تر زندگی نمود. ذهنیت دگرخواهی می‌تواند به شکل توجه به دیگران، ایجاد حس امنیت و عزت نفس در آنها نمو بیرونی پیدا کند.

به گفته‌ی او، روش‌هایی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توان به صورت همزمان هم خوشحال بود و هم کارایی بالای خود را حفظ نمود. از نظر وی، ۳ راهکار روزانه‌ی ساده موجود است که باعث می‌شود نگرش دگرخواهی در انسان‌ها به وجود بیاید:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۳:۱۱
Sama

از قدیم گفته‌اند که از هرچه بترسید بر سرتان می‌آید. شاید ترس‌های روزانه، زندگی برخی افراد را به جهنمی تبدیل کرده باشد که آنها به هیچ وجه توان مقابل با آن را ندارند. راه‌هایی وجود دارد که می‌توانند نگرانی‌های روزانه‌ی این دسته از افراد را کم کرده تا آنها بتوانند بدون ترس به زندگی روزمره‌شان بپردازند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، می‌توانید با استفاده از ۱۰ روش غلبه بر ترس‌ های روزانه زیر، زندگی راحتری را تجربه کنید.

۱. برای غلبه بر ترس‌ هایتان وقت بگذارید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۳:۰۸
Sama

ماجرای بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال تا به امروز در کشورمان فراز و نشیب بسیاری داشته و در آخرین تحولات پیرامون این موضوع، خرید و فروش این ارزها توسط مراکز مالی و پولی از سوی بانک مرکزی غیرقانونی اعلام شده است. اما یک موضوع دیگر این نوع از ارزها شاید برای ما ایرانیان جالب باشد و آن مساله فقهی آنهاست. آیا استفاده از بیت‌کوین، اتریوم و سایر رمزپول‌ها در معاملات حلال است؟

در دنیا بیش از ۱.۶ میلیارد مسلمان زندگی می‌کنند و بسیاری از آنها نسبت به مسائل شرعی کالاهای جاری زندگی‌شان حساس هستند. «مهدی بادری» کارشناس فقه‌وحقوق در گفتگو با دیجیاتو اذعان دارد که بیت کوین از جمله پدیده­ هایی است که مراکز فقهی هنوز به طور جدی در بحث موضوع ­شناسی آن ورود نکرده‌­اند و به همین دلیل احکام فقهی و شرعی متناسب با آن شکل نگرفته است:

«توزیع ناعادلانه ثروت از جمله تهدیدهای بیت کوین برای نظام اقتصاد اسلامی است، چراکه در حال حاضر بیش از نیمی از حجم بازار این نوع پول متعلق به افراد معدودی است که در واقع سهامداران اصلی بیت کوین تلقی می­ شوند.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۲:۵۷
Sama