LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

همانا به یاریِ اراده، باید از شر تفکر فانی رها شد.. «استیو تولتز»

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها

۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

تصور کنید پشت میز کامپیوتر نشسته و آماده برای انجام دادن پروژه ای فوری هستید درحالیکه دیگر زمانی برای تحویل آن نمانده است. در همین حال هرچه که فکر کنید به ذهن تان می رسد و بعد از دو ساعت به خود آمده و می بینید از وبگردی گرفته تا حذف فایل های کامپیوتری که نمی خواستید را انجام داده اما یک مرحله از پروژه را شروع نکرده اید.

چرا ذهن به این راحتی منحرف می شود؟ چه انگیزه هایی بر کارایی آن اثر می گذارند؟

تحقیقات دو نوع انگیزه را نشان داده که ذهن تحت تاثیر آنها به اهداف دست می یابد: انگیزه های درونی و بیرونی.

انگیزه های درونی در طولانی مدت اثر بهتری می گذارند اما انگیزه های بیرونی زمانی موثر اند که هیچ عامل درونی ذهن را برای انجام دادن کار تحریک نمی کند.

برای غلبه بر تعویق باید از هر دو استفاده کرد:

  • هدف اصلی را فراموش نکنید

برای جلوگیری از تعویق به دلیل اصلی که کار را انجام می دهید فکر کنید. مثلا به تغییری که کار شما در زندگی مردم می گذارد فکر کنید. خود را عضوی از یک کار تیمی بزرگ ببینید که می تواند راحتی را به مردم شهر یا کشورتان هدیه کند.

  • بیش از حد فکر نکنید

کسانی که بیش از حد فکر می کنند، یک مسئله ی کوچک و آسان را بزرگنمایی کرده و استرس و فشار این کار، ذهن آنها را می ترساند. تحقیقات بارها نشان داده که ذهن مشوش و مضطرب قابلیت تمرکز بر مسائل را ندارد، از این رو مسائل را به آرامی حل کنید.

  • موانع ذهنی را برطرف کنید

گاهی این حس به شما دست می دهد که مغزتان قفل کرده و اصلا کار نمی کند. اغلب این حالت نشان دهنده ی این است که در افکار منفی غرق شده اید. برای بیرون آمدن از این حال، مسئله را از زاویه ی دیگری بررسی کنید. ساختار و چهارچوب جدیدی برای آن بسازید. روانشناسان به این لحظه، «آهان» می گویند. چرا که شما پاسخ و راه را می دانید اما به دلیل وجود افکار منفی نمی توانید به راه حل دست یابید.

پس یک نفس عمیق بکشید، مسئله را از زاویه ی دید دیگری ببینید و اجازه دهید بخش ناخودآگاه ذهن تان پاسخ را دریابد و این همان لحظه ای است که می گویید:« آهان»

  • با احساسات منفی روبه رو شوید

قبل از شروع به این فکر کنید که آیا از انجام دادن کار می ترسید؟ آیا فکر می کنید کار سختی است؟ طرز فکر آنقدر قدرتمند است که می تواند قبل از اینکه کاری را امتحان کرده باشید آنقدر منفی بافی کند که هرگز سراغ آن نروید. اغلب موانع، ساخته ی ذهن شماست.

برای غلبه کردن بر این موقعیت، خود را در حالی تصور کنید که از انجام دادن کار مورد نظر لذت می برید، برای تان مفرح است یا با لبخندی بر لب آن را انجام می دهید. این تصورات افکار منفی را از ذهن تان بیرون کرده و ترس تان را کمتر می کند. به یاد داشته باشید ترس با خطر متفاوت است. ترس زاییده ی ذهن و خطر واقعی است.

بعد از این که 5 تا 10 بار این کار را انجام دادید به وضوح متوجه تغییر تصور و ذهنیت تان خواهید شد.

  • خاطرات خوب تان را قوت بخشید

با یادآوری لحظات موفقیت آمیز زندگی انگیزه و جرأت تان افزایش می یابد. ذهن فراموش کار انسان ممکن است شدت شادی شما را از موفقیتی که سابق بر این بدست آورده اید، کم کند. از این رو برای اینکه انگیزه تان بیشتر شود لحظه ی دست یابی به موفقیت تان را تصور کنید. جشنی که گرفته اید را به یاد بیاورید. شادی آن لحظه را در تمام وجودتان به جریان بیاندازید. این کار را 5 تا 10 بار انجام دهید و اثرش را در افزایش انگیزه تان ببینید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۶ ، ۱۵:۲۶
Sama

مزایای بیدار شدن قبل از طلوع خورشید بیشمار است. اما لحظه ای به این فکر کنید که قبل از اینکه جهان از خواب بیدار شود شما بیدار می شوید و مشغول شدن همه را به چشم می بینید: فروشنده ای که درب مغازه اش را بالا می کشد یا رفتگری که در سکوت صبح خیابان ها را با آرامش تمییز می کند، حتی آواز پرندگان نیز متفاوت است.

فقط کافی است مدتی ساعت 5 بیدار شوید تا اثرات شگفت انگیزی که بر بهره وری و بازده عمرتان می گذارد را مشاهده کنید:

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۶ ، ۱۷:۲۶
Sama

اگر فکر می کنید افراد موفق هرگز نا امید یا دلسرد نمی شوند اشتباه می کنید. آنها برای رهایی و رفع این وضع راهکارهایی دارند. اگر شما نیز می خواهید مقاوم باشید و سختی های روزگار از مسیر دورتان نکند این راهکارها را به کار ببندید:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۶ ، ۱۷:۲۵
Sama

ممکن است با شنیدن اینکه 70 درصد استارتاپ های امریکایی در 2 سال و 50 درصدشان تنها در 5 سال اول دوام می آورند، از ایجاد استارتاپ تان دلسرد شوید. اما باید گفت نکته ی مهم، استراتژی است که شما به کار می گیرید. به هر حال نباید نیمه ی خالی لیوان را دید چرا که نیمی از آن استارتاپ ها دوام آورده اند. استراتژی هایی که این استارتاپ ها اختیار کردند از این قرار است:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۶ ، ۱۷:۲۳
Sama

حتما پیرامون خود افرادی را دیده اید که با تمام چالش هایی که برای شان پیش می آید همچنان مقاوم ظاهر می شوند و صبرشان ستودنی است.

Amy Morin نویسنده و روانشناسی است که افراد زیادی را در طول دوره ی کاریش دیده و تجارب زیادی از کمک به آنها کسب کرده است. او می گوید:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۶ ، ۱۷:۲۱
Sama

امروزه اکثر جوانان مشغول به کارهایی می شوند که دوست ندارند. هرکس لیاقت این را دارد که به کاری بپردازد که از انجام دادن آن لذت می برد. از این رو در ادامه راهکارهایی برای یافتن کار مورد علاقه تان آورده شده است:

یافتن کار مورد علاقه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۶ ، ۱۷:۱۸
Sama


ریچارد برانسون در 16 سالگی ترک تحصیل کرد و شرکت زنجیره ای گروه ویرجین را تاسیس نمود که اکنون بیش از 400 شرکت را تحت کنترل خود دارد. ارزش خالص سرمایه ی او 4 میلیارد دلار تخمین زده شده و با اینکه حجم کاری بالایی دارد اما همیشه شاد و سرزنده است و از کاری که می کند لذت می برد. او اکنون در جزیره ی کارائیبی زندگی می کند که 180 هزار دلار برای خرید آن هزینه کرده است.

توصیه هایی که او برای زندگی بهتر به مردم می کند از این قرار است:

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۶ ، ۱۷:۱۶
Sama


کارآفرینی مزایای وسوسه انگیزی دارد که می تواند آرزوی خیلی ها باشد. قبل از شروع کردن کار، باید ایده ای داشته باشید. سپس نوع کسب و کارتان را مشخص کنید و با توجه به توانایی و قابلیت های تان مدل کسب و کاری که مناسب است را انتخاب کرده و کارآفرین شوید. در زیر مراحل انتخاب نوع کسب و کار به طور جامع آورده شده است:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۶ ، ۱۷:۱۰
Sama


انسان کمال طلب و همیشه به دنبال موفقیت و پیشرفت بوده است. از این رو شناخت تجربه های موفق افراد برجسته می تواند در موفقیت شما نیز اثر بگذارد. اگر می خواهید فرد موفقی شوید ابتدا از تغییر طرز فکرتان باید شروع کنید چرا که نمی توان با منفی نگری به فرد موفقی تبدیل شد.

در ادامه درس هایی از زندگی افراد موفق آورده شده که می تواند به شما نیز کمک کند:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۶ ، ۱۷:۰۸
Sama