LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

همانا به یاریِ اراده، باید از شر تفکر فانی رها شد.. «استیو تولتز»

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها

۱۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

در ایران برای راه‌اندازی کسب‌وکار بیشتر از ۱۵۰۰ مجوز رسمی وجود دارد. کافیست یکی از این مجوزها را داشته باشید تا بتوانید درگاه پرداخت بانکی داشته باشید. اما مثل همیشه، مسئله به همین سادگی هم نیست و در پشت پرده، پیچیدگی‌های قانونی بسیاری وجود دارد.

ماجرا به کلامی ساده از این قرار است که تا کنون برای داشتن درگاه پرداخت بانکی در فضای مجازی، نیاز به دریافت یک پیش‌نیاز به نام «نماد اعتماد» یا «ای‌نماد» داشتید. روند دریافت ای‌نماد اما مشکلات بسیاری داشت و برخی کسب‌وکارها مدعی هستند که سال‌هاست در صف دریافت آن قرار دارند. به همین دلیل پس از قریب به یک دهه، هیات مقررات زدایی در بدنه دولت تصمیم گرفته است تا با همکاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (متولی ای‌نماد)، روند ارائه درگاه بانکی به کسب‌وکارها را تسهیل کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۸:۴۰
Sama

لینکدین در حال حاضر یک منبع ارزشمند برای افرادیست که دنبال کار می‌گردند. البته کاربرانی هم که فعلا کسب و کار خودشان را دارند از این شبکه اجتماعی کاربردی برای شناخت افراد حرفه‌ای و آشنا شدن با آن‌ها کمک می‌گیرند.

همین موضوع باعث شده تا جهان لینکدین روز به روز بزرگ‌تر و گسترده‌تر از قبل شود و در هر لحظه میزبان میلیون‌ها کاربری باشد که سعی دارند کسب و کار خود را رونق دهند. با این حال لینکدین هیچ مزیتی برای افرادی که بلد نیستند یک پروفایل بی‌نقص بسازند ندارد.

به همین خاطر در ادامه از هفت روشی برایتان می‌گوییم که با استفاده از آن‌ها می‌توان یک پروفایل بی‌نقص در لینکدین ساخت و هر روز بر تعداد بازدیدهایش افزود. پس در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۸:۳۸
Sama

بانک مرکزی به تازگی ویرایش سوم مستند «فناوری مالی و ضوابط پرداخت یاران» را منتشر کرده؛ مستندی که می‌توان گفت توسط آن، گامی مهم در راستای سهولت کار پرداخت‌یارها برداشته شده است. اما موضوع دیگری که به اندازه انتشار همین مستند اهمیت دارد، رویکرد استارت‌آپی بانک مرکزی در نحوه تدوین و انتشار این سند است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۸:۳۶
Sama

بیش از یک سال از مرگ نابغه ریاضی جهان می‌گذرد و حالا خبر می‌رسد که اتحادیه بین‌المللی انجمن‌های ریاضی جهان با پیشنهاد کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران، روز تولد مرحومه «مریم میرزاخانی»، سوم ماه می (13 اردیبهشت) را روز جهانی زن در ریاضیات نامگذاری کرد.

این خبر را دکتر «مژگان محمودی»، دبیر کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران به سایت اینسا داده و اعلام کرده که این پیشنهاد در 9 مردادماه  در جلسه عمومی بانوان اتحادیه بین‌المللی انجمن‌های ریاضی جهان تصویب شده و امروز رسما اطلاع رسانی می‌شود:

«متن این پیشنهاد را اعضای کمیته بانوان به کمک دکتر رحیم زارع نهندی و دکتر سیاوش شهشهانی تهیه کردند و دکتر دانش‌خواه نیز آن را در دومین کنفرانس بانوان ریاضیدان جهان در برزیل ارائه کرد.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۵۰
Sama

من درون قفس هستم . میله ها در درون من است


همیشه از موسیقی میترسیدم . چون نمی دانستم میخواهد مرا به چه دنیایی ببرد


کتاب باید تبری باشد برای درهم شکستن دریای منجمد وجودمان


دوست داشتن را در چشمی بجوی که حتی وقتی بسته است رویای تو را میبیند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۱۴
Sama

همانطور که رشد می کنید. شما کشف خواهید کرد که شما دو دست دارید. یکی برای کمک به خودتان. دیگری برای کمک به دیگران.

جملات زیبای آدری هپبورن

مهمترین چیز این است که از زندگی لذت ببرید و شاد باشید. این تنها چیزی است که اهمیت دارد.

سخنان زیبای آدری هپبورن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۰۵
Sama


دیجیکالا با برگزاری یک نشست خبری از برنامه‌هایش برای سال ۹۷ گفت و آمارهای فعلی و پیشبینی‌های خود برای سال جاری و آینده را نیز در اختیار رسانه‌ها قرار داد اما تمرکز اصلی این نشست خبری، حتی بیش از اعلام ساختار جدید گروه دیجیکالا، بر حمایت از تولید داخلی بود.

برادران محمدی، مدیران عامل این فروشگاه اعلام کردند که دیجیکالا یک برند ملی است و در سال ۹۶، بالغ بر ۴۷ درصد از محصولات فروش رفته در دیجیکالا ایرانی بوده‌اند. محمدی‌ها همچنین پیشبینی کردند که این رقم در سال جاری به ۵۲ درصد برسد؛ رقمی که البته در نگاه اول عجیب به نظر می‌رسد اما محمدی می‌گوید که اجرای مدل «مارکت پلیس» به افزایش سهم فروش کالای ایرانی کمک قابل توجهی کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۳۷
Sama

اگر پیگیر وضعیت زندگی افراد ثروتمند باشید حتماً دیده‌اید که چطور آن‌ها به راحتی با استعداد ذاتی خود موفق به کسب ثروت‌های نجومی شدند و حالا در کاخ‌های بزرگ زندگی می‌کنند، به همه جهان سفر می‌کنند و از امکاناتی بهره‌مند هستند که ما در رؤیا هم نمی‌توانیم آن‌ها را ببینیم.

آن‌ها دقیقاً طوری زندگی می‌کنند که آرزوی میلیون‌ها نفر است و شما دائم به خودتان میگویید که چرا من نمی‌توانم این چنین باشم؟
چرا آنها به راحتی به هدف خود رسیدند و چیزی که از من به جای مانده شکست‌های پی در پی است؟
حتی گاهی آن‌قدر از این تفاوت ناراحت می‌شوید که فکر می‌کنید همه پولدارها خلاف‌کار هستند و ثروت خود را از روش‌های کلاه‌برداری و نامشروع به دست آورده‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۳۷
Sama
اشتباهات مکرر بازگشت به شرایط عادی را سخت کرده است
استادیار گروه اقتصاد دانشگاه بجنورد گفت: شرایط فعلی اقتصاد نشان دهنده آن است که سیاست های اتخاذی بانک مرکزی در مواجهه با بحران ارزی از نوع دفاع ناموفق یا کاهش ارزش پول دارای وقفه بوده است و مداخله بانک مرکزی نتوانسته است بصورت پایدار و موفقیت آمیز عمل کند.
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۰۴
Sama

سالانه ۲ میلیون کارمند، رزومه‌های خود را برای مایکروسافت می‌فرستند و امیدوارند که توسط این کمپانی استخدام شوند. شرکت ردموندی ۵ معیار اصلی برای انتخاب نفرات تیم خود دارد که با بررسی دقیق آنها سعی می‌کند افرادی را برگزیند که از این ویژگی ها بهره‌مند باشند و بتوانند در راستای اهداف این شرکت فعالیت کنند.

مایکروسافت از سال ۲۰۱۴ به بعد موفق شده که ۲۵۰ میلیارد دلار به ارزش خود اضافه کند. ساتیا نادیا» سعی کرده به شکل به خصوصی تیم ۱۲۶ هزار نفری خود را رهبری کرده و در ذهن آنها، کنجکاوی خاصی ایجاد کنند تا آنها بتوانند توانایی‌های فنی خود را با مهارت‌های ارتباطیشان ترکیب کنند. این مسئله موجب شده که مایکروسافت به یک محل کار ایده‌ال در دنیا تبدیل گردد.

چاک ادوارد سپرست تیم استعدادیابی کمپانی ردموندی معتقد است که ۵ ویژگی منحصر به فرد می‌تواند نشان دهد که یک شخصبا استعداد است و می تواند در این شرکت مثمر ثمر باشد.

پروفایل لینکدین به روز رسانی شده و کامل

مایکروسافت

همه افراد رزومه‌های آماده‌ای دارند که تهیه یک نمونه‌ی عالی از آن خود مهارت خاصی است و مطالب جداگانه ای می طلبد اما در حال حاضر سایت لینکدین به منبع قابل اتکایی برای پیدا کردن دیتای اطلاعات شغلی بدل شده است. اکنون بسیاری از استعدادیابان و مسئولین استخدام، بلافاصله پس از مطالعه رزومه یک شخص سراغ سایت لینکدین می‌روند تا بتوانند فعالیت‌ها، علایق، استعدادها و خصوصیات به خصوص هرفرد را بیابند. پس آپدیت کردن لینکدین می‌تواند بسیار مفید و نتیجه بخش باشد.

تمرکز آنها روی یادگیری همیشگی

به باور ادوارد، فعالیت در یک شرکت فعال در زمینه تکنولوژی، خصوصیات مخصوص به خود را می‌خواهد. یکی از آنها کنجکوی بیش از حد و علاقه افراد به یادگیری است. این کمپانی ترجیه می‌دهد که نیروی کم سابقه‌تر که اشتیاق زیادی برای یادگیری دارد را استخدام کند تا اینکه یک نیروی با مهارت، بدون انگیزه را به کار بگیرد. از نظر استعدایابان، آنهایی که توانایی‌ها رهبری دارند و علاقه‌ی زیادی به یادگیری دارند می‌توانند بهترین اشخاص برای کار در یک کمپانی فناوری باشند.

اطلاعات عمومی و آگاهی کامل آنها از اخبار، فرهنگ و ترند‌ها

این روزها اطلاعات عمومی، درک کلی از فرهنگ و گرایش جامعه و همچنین آگاهی کافی از مباحث مطرح روز (ترند) یکی از مهمترین مسائل برای استخدام به شمار می‌رود. استعدادیابان مایکروسافت سعی می‌کنند به شکل متفاوتی این خصوصیات را در افراد مختلف بیابند، آنها سعی می‌کنند با کشیدن صحبت به مباحث گوناگون میزان اطلاعات و تسلط افراد را در موضوعات مختلف بسنجند. ادوارد به متقاضیان شغل پیشنهاد می کند قبل از هر مصاحبه سعی کنند اطلاعات خود را درباره‌ی مطالب مختلف به روز کنند.

توانایی تفکر آنی و پیدا کردن سریع راه حل‌ها

ادوارد می‌گوید که بسیاری از مواقع مصاحبه گران سعی می‌کنند سوال‌هایی عجیبی از افراد بپرسدند که به طور کلی ربطی به شغل آنها ندارد و بیشتر بازیهایی ذهنی است برای آنکه بتوانند توانایی تفکر آنی و پیدا کردن راه حل‌ها را در اشخاص بسنجند. پاسخ دادن به سوالی که انتظارش را ندارید می‌تواند محل خوبی برای خلاقیت و میزان آمادگی ذهن یک فرد را نشان دهد. این قابلیت بسیار مهم است چرا که گاهی اوقات کارمندان محبور خواهدن بود در شرایطی استرس‌زا و پرتنش انتخاب‌های مناسبی را برگزینند.

عدم آمادگی بیش از حد آنها در یک مصاحبه

بر خلاف تصور ادوارد معتقد است که متقاضیان بهتر است که پاسخ دادن به سوالات را زیاد تمرین نکنند چرا که ممکن است صداقت آنها را از بین ببرد. به گفته‌ی استعدادیابان، اینکه هر فرد هنگام مصاحبه استرس داشته باشد و نتواند بهترین عملکرد خود را ارائه بدهد، عادی است اما اگر فردی در هنگام پاسخ به سوالات، نگرانی نداشته باشد می‌تواند معنی دیگری بدهد. شاید اصلا وی علاقه‌ای به کار و فعالیت ندارد و صرفا برای تمرین به این محل آمده باشد. از نظر ادوراد، تمرین بسیار زیاد یک مصاحبه به یم دلیل دیگر خطرناک است چرا که مشخص نیست که روند سوالات به همان شکل همیشگی پیش رود و هر فرد باید همیشه برای پاسخ گفتن به هر سوالی آماده باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۰۳
Sama