LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

همانا به یاریِ اراده، باید از شر تفکر فانی رها شد.. «استیو تولتز»

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها

۱۰ مطلب در اسفند ۱۳۹۸ ثبت شده است

 

wedge-pattern

ب

  •  
  •  

آموزشآموزش تحلیل تکنیکالپرایس اکشنروند ها

در ادامه مباحث مربوط به الگوهای موجود در تحلیل تکنیکال به الگوی کنج میرسیم. با طلاچارت همراه باشید.

این الگو نیز مانند سایر الگوها دو نوع صعودی و نزولی دارد که با نام های Rising Wedge و Falling Wedge نامگذاری می شوند.

این الگو را هم می توان در دسته الگوهای برگشتی جای داد و هم در دسته الگوهای ادامه دهنده. بنابراین قاعده ای کلی در مورد آن وجود ندارد که بعدا به تفصیل در این مورد صحبت خواهیم کرد.

شاید ذکر این نکته بد نباشد که اشتباهی که در بعضی از سایت ها مشاهده می شود این است که نام گذاری این الگو را بر اساس عملکرد بعد از تکمیل شدن آن انجام می دهند. به عنوان مثال به الگوی Rising Wedge (که ترجمه آن به فارسی نیز “کنج صعودی” می شود)، نام “کنج نزولی” را می دهند که کاملا اشتباه است و نامگذاری باید بر اساس شکل ظاهری الگو انجام شود.

 

الگوی کنج صعودی (Rising Wedge)

این الگو از دو خط روند صعودی همگرا تشکیل می شود. این بدان معناست که این دو خط روند هر دو به سمت بالا در حرکت می باشند اما زاویه حرکتی آنها به شکلی است که اگر تا انتها آنها را ادامه دهیم، سر انجام در نقطه ای یکدیگر را قطع خواهند کرد.

شکل ساده این الگو را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ اسفند ۹۸ ، ۰۱:۲۰
Sama

الگوهای ادامه دهنده همانطور که از نامشان هم پیداست  نشان دهنده ادامه دار بودن روند قبلی میباشند، و فقط توقف و اصلاحی مقطعی در بازار را نشان میدهند.

 

الگو های ادامه دهنده ، مثلث ، پرچم ، کنج و مستطیل

(تمامی توضیحات داده شده برای الگوی صعودی میباشد و با برعکس کردن شرایط در الگوی نزولی اتفاق میافتد)

۱-مثلث: انواع مختلفی دارد( افزایشی، کاهشی، متقارن، پهن شونده)

شکل زیر هر سه نوع مثلث را نشان میدهد. در مثلث افزایشی، ضلع بالایی مثلث افقی بوده و ضلع پایینی به صورت صعودی میباشد.

مثلث کاهشی، در این مثلث ضلع پاینی افقی بوده و ضلع بالایی کاهشی میباشد.

در مثلث متقارن، ضلع پایینی به سمت بالا و ضلع بالایی به سمت پایین میباشد، و هر دوضلع در حال نزدیک شدن به یکدیگر میباشند.

مثلث پهن شونده، در این مثلث اضلاع از یکدیگر دور میشوند. در صورت تشکیل این الگو که نتیجه بی تصمیمی بازار است به شدت از معامله پرهیز کنید، به زودی یک ضلع را به سرعت میشکند و جهت گیری میکند.

(فقط برای اطلاع اشاره ای به این مثلث شد)

برای اندازه گیری هدف قیمتی لازم است که ارتفاع مثلث را اندازه گیری کنید و از ناحیه شکست، محاسبه نمایید.(خطوط سبز)

0555551

در تمامی  مثلث ها(به غیر از پهن شونده) با نزدیکی به نوک مثلث حجم معاملات باید افت محسوسی داشته باشد و با شکست ضلع بالایی الگو  و تکمیل شدن آن حجم معاملات باید افزایش چشمگیری داشته باشد.

در مثلث پهن شونده هر چه جلو تر میرویم، حجم نیز بیشتر میشود…

مثلث ها باید نهایتا با گذشت سه چهارم ظرف زمان، تکمیل شده و ضلع بالایی را بشکند.

در صورت عدم شکست تا سه چهارم، احتمالا الگو از دست میرود و نتیجه دلخواه حاصل نمیشود.

0555552

۲-پرچم: پرچم مثلثی و پرچم مستطیلی

پرچم ها در بازارهای صعودی معمولی پدید نمآیند و دربازارهایی که قیمت سرعت بالایی داشته و مدت زیادی بدون اصلاح حرکت صعودی خود را حفظ کرده است، پدید میآیند

پرچم مثلثی: مدل مینیاتوری مثلث متقارن میباشد که اختلاف اصلی آنها در مدت زمان شکل گیری آنها است.

پرچمها معمولا کمتز از یک ماه زمان برای تکمیل شدن نیاز دارند.

پرچم مستطیلی: یا پرچم متوازی الاضلاع که دقیقا بعد از حرکت تند به وجود میاید و قیمت بعد از حرکت تند در یک کانال نزولی شروع به حرکت میکند.

حجم در هر دو پرچم رفته رفته کاهش پیدا میکند و با شکست رو به بالا حجم نیز بالاتر میرود و تغییر چشمگیری میکند.

برای اندازه گیری هدف این الگوها، باید به اندازه حرکت قبلی، به نقطه شکست اضافه شود.

پرچمها  معمولا در میانه راه تشکیل میشوند.

05555553

 ۳- کنج: کنجها همانند مثلث ها دارای سه نوع هستند( افزایشی، کاهشی، متقارن)…

تنها تفاوت کنج ها و مثلث ها در مدت زمان شکل گیری آنها است.

کنج ها بیشتر از یک ماه و کمتر از ۳ماه زمان لازم دارند برای تشکیل…

بقیه موارد همانند مثلث ها محاسبه میشود.

 

۴-مستطیل

بازار خنثی را که در جلسه های قبل توضیح دادیم، نمونه بارز یک مستطیل میباشد.

قیمت در بین یک سطح بالایی و یک کف برای مدتی نوسان میکند و نشانه بی تصمیمی معامله گران میباشد.

در همه موارد گفته شده نمودر پس از شکست ضلع بالایی به احتمال بسیار زیاد بازگشتی به ضلع داشته و سپس حرکت خود را آغاز میکند.

0555554

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ اسفند ۹۸ ، ۰۱:۱۹
Sama

 

آموزش سطوح فیبوناچی در تحلیل تکنیکال

سطوح فیبوناچی در تحلیل تکنیکال یکی از مهمترین روش ها برای تحلیل بازارهای مالی و بورس می باشد. خیلی از تحلیل گران تکنیکال با استفاده از سطوح فیبوناچی تریدهای خود را انجام می دهند و به سودهای بسیار بالایی می رسند. سطوح فیبوناچی نسبت هایی هستند که با این اعداد می توان نقاط ورود به سهم و حتی نقاط خروج از سهم را مشخص کرد و بر اساس این سطوح معاملات را برنامه ریزی نمود. فیبوناچی در زمان خود یکی از ریاضیدان برجسته جهان غرب بود. اعداد و نسبت های فیبوناچی یکی از ابزارهای بسیار کاربردی در تحلیل تکنیکال می باشند که توسط این ریاضیدان ایتالیایی بوجود آمدند.

البته نسبت های فیبوناچی الهام گرفته از طبیعت هستند و به مرور زمان معامله گران در بازارهای مالی متوجه شدند که نسبت های فیبوناچی در بازارهای مالی کاربرد دارند. با استفاده از نسبت های فیبوناچی می توان نقاط ورود و خروج سهم را به دست آورد و سرمایه گذاری در بورس را با اطمینان انجام داد. در این مقاله به طور کامل در مورد آموزش سطوح فیبوناچی در تحلیل تکنیکال صحبت شده است. امیدوارم شما هم از جمله افرادی باشید که به استفاده از ابزارهای فیبوناچی در تحلیل تکنیکال علاقه داشته باشید و از این مطلب آموزشی نهایت استفاده را ببرید.

همچنین می توانید از دو محصول حرفه ای که به صورت اختصاصی در وب سایت ثروت آفرین کد نویسی شده است دیدن کنید. محصولکه سهم های با بازدهی 10 تا 30 درصد ماهیانه را به معامله گران سیگنال می دهد. محصول دیگری با عنوان نیز برای شناسایی ورود پول بزرگان بازار مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ اسفند ۹۸ ، ۲۲:۵۰
Sama

نمودار های حسابی و لگاریتمی

نمودار های حسابی و لگاریتمی

قبل از تعریف و بررسی انواع این نمودار ها نکته ی اول در مورد دیتای مورد استفاده است ، دیتا همواره خام است و نمی تواند لگاریتمی شود ، بنابراین کسانی که دیتا را از شرکت های تامین کننده ی دیتا خریداری می کنند و سپس آنها را در نرم افزار هایی مثل داینامیک تریدر ، آمی بروکر ، متا استاک و … اجرا می کنند همواره چارت حسابی را روی نمودار می بینند.

نکته ی دوم این است که نمودار های ما در تحلیل تکنیکال دارای دو محور قیمت و زمان است و در نمودار لگاریتمی فقط محور قیمت (محور عمودی) لگاریتمی می شود و محور زمان (محور افقی) خطی باقی می ماند بنابراین لفظ درست تر برای این نوع نمودار ، نمودار نیمه لگاریتمی (فراچارت: Semi-Log)  است که در برخی نرم افزار ها به اشتباه به آن لگاریتمی (فراچارت:Log)  گفته می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ اسفند ۹۸ ، ۲۲:۰۲
Sama

 

بررسی الگوهای ادامه دهنده در آموزش تحلیل تکنیکال

همانطور که در ابتدای بحث چارت پترنها در مطالب قبلی آموزش تحلیل تکنیکال به یاد دارید، به دو نوع بازگشتی یا ریورسال و تمدیدی تقسیم بندی میشدند. اکنون پس از بررسی کامل و مفصل انواع الگوهای بازگشتی، در این قسمت به بررسی الگوهای ادامه دهنده رسیدهایم.

افراد تحلیل کنندهی تکنیکال، ضمن اشاره به الگوهای روندهای کف اصلی ، الگوهای ادامه دهنده یا تمدیدی را هم معرفی نمودهاند. این الگوها سبب تقویت شدن روندها و منعکس نمودن شکست بازار در طول یک روند شدید میشوند. طبق آموزش تحلیل تکنیکال، از طریق همین الگوها برخی از افراد معامله کننده، برخلاف دیگران که درک کاملی از جهت روند ندارند، میتوانند همه و یا بخشی از سود خود را برداشت نمایند. در کل چنین فعالیتهایی اثر تثبیت کنندگی بر روی قیمت دارند که برخی اوقات تحت عنوان حرکات خنثی رخ خواهند داد، اما معمولا عملکرد آنها در خلاف جهت روند اصلی است. دورهی تثبیت شده کاملا کوتاه مدت است. به طور کلی شکستها باید هم جهت با روند اصلی رخ دهند.

طبق آموزش تحلیل تکنیکال مهمترین انواع الگوهای ادامه دهنده عبارتند از:

1-پرچم 2- پرچم همگرا در روند صعودی 3- پرچک همگرا در روند نزولی 4- مثلث افزایشی و کاهشی 5- مثلث متقارن 6- مستطیل 7- کنج 8- گسترش کنج صعودی و نزولی 9- صعودی و نزولی زاویه دار (راست) 10- انبساط فوقانی و تحتانی 11- فنجان و دسته 12- اندازه گیری حرکت صعودی 13- اندازه گیری حرکت نزولی 14- نیم دایرهی پایین و نیم دایرهی بالا 15- سه قله در حال سقوط 16- سه درهی افزایشی

آموزش تحلیل تکنیکال و بررسی الگوی پرچم

در آموزش تحلیل تکنیکال، الگوی پرچم، نوعی از الگوی ادامه دهندهی معتبر، نشانههایی مانند جهت و نرخ مورد نظر را به ما میدهد. الگوی پرچم متشکل از دورهی ثبات کوتاه مدت در روندی صعودی یا نزولی ِ شیب دار میباشد. بر اساس آموزش تحلیل تکنیکال، شیب ثبات یا خلاف جهت شیب روند اصلی است و یا اینکه مسطح میباشد. این ثبات بین خط حامی و مقاومت قرار گرفته که دو خط گفته شده یا نسبت به هم موازیاند، مانند متوازی الاضلاع و یا اینکه مایل به سمت یکدیگر میباشند که نتیجهی کلی، تشکیل الگویی شبیه به پرچم میباشد. مطابق با آموزش تحلیل تکنیکال، در الگوی پرچم، روند اصلی میلهی آن است. وقتی قیمت از طریق شکست ثبات، در روند ورود پیدا کند، هدف آن طول میلهی پرچم خواهد بود که میتوان از سطح شکست نرخ آن را اندازه گیری نمود.

همچنین بخوانید :  الگوی فنجان و دسته

۱۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ اسفند ۹۸ ، ۰۰:۱۲
Sama

 

داستان برند اینتویت، پیش‌گام در توسعه نرم‌افزارهای مالی

 

 اینتویت از برندهای پیش‌گام صنعت نرم‌افزار محسوب می‌شود که سرویس‌های پرطرفدارای را با تمرکز بر کاربران شخصی و کسب‌وکارهای کوچک توسعه می‌دهد.

 

اینتویت (Intuit) یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه‌ی نرم‌افزارهای مالی است که انواع سرویس‌های مالی و حساب‌داری و محاسبات مالیاتی توسعه می‌دهد. عمده‌ی مشتریان شرکت را اشخاص حقیقی و حساب‌دارها و کسب‌وکارهای کوچک تشکیل می‌دهند. ساختمان مرکزی اینتویت در مانتین ویو کالیفرنیا قرار دارد و تا سال ۲۰۱۹، بیش از ۹۵ درصد از درآمد آن‌ها از مشتریان داخلی آمریکایی تأمین می‌شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ اسفند ۹۸ ، ۱۲:۱۷
Sama

برای درک بهتر رابطه درآمد و سود نیاز هست گزارشات شرکت ها را بررسی کنیم و متوجه شویم که این دو از چه عواملی تشکیل شده اند.
ممکن است یک شرکت از چندین طریق درآمد کسب کند یا اینکه هزینه پرداخت کند.
اما اگر بخواهیم در مورد درآمد و هزینه و سود یک شرکت صحبت کنیم حتماً بایستی به سراغ صورت سود و زیان آن شرکت برویم.
همانطور که از اسم صورت سود و زیان مشخص است، این گزارش به ما نشان می دهد که شرکت چقدر درآمد داشته؟ چقدر هزینه داشته؟ و در نهایت سود این شرکت چه عددی بوده است؟
برای اینکه گزارش های مالی شرکت ها را ببینیم (منظور از شرکتها، شرکتهایی است که در بازار سهام فعالیت می کنند) بهترین منبع سایت کدال هست. پس حتماً به آن مراجعه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ اسفند ۹۸ ، ۱۷:۳۷
Sama

نوسان‌گیری در بورس

افراد استراتژی‌های سرمایه‌گذاری متفاوتی در بازه‌های زمانی مختلف انتخاب می‌کنند. برخی سهام‌داران با اعتقاد بر نوسان‌گیری در دوره‌های کوتاه‌مدت فعالیت می‌کنند و برخی دیگر افق زمانی طولانی‌‌تری را برای کسب بازدهی بیشتر مدنظر دارند. تفاوت دیدگاه این دو گروه‌ طبعاً موجب انتخاب روش‌های سرمایه‌گذاری مختلف در بین معامله‌گران می‌شود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ اسفند ۹۸ ، ۱۶:۳۹
Sama

 

چگونه می‌توان عادت‌های سالم را پرورش داد؟

رسیدن به عادت سلام به اراده‌ی قوی ربطی ندارد؛ چراکه این عادت‌ها وقتی شکل می‌گیرند که برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنید.

 

انسان‌ها بنده‌ی عادت هستند. به‌عنوان مثال، معمولا هرروز سر ساعت مشخصی از خواب بیدار می‌شوند، دندان‌های خود را مسواک می‌زنند، قهوه‌ی صبح‌گاهی می‌نوشند و به محل کار می‌روند. همین روند روز بعد هم تکرار می‌شود؛ اما چرا پرورش عادت‌های سالم جدید کار دشواری است؟

دانشمندان علوم رفتاری شکل‌گیری عادت‌ها را بررسی می‌کنند. آنان معتقدند بسیاری از افراد روش غلطی برای رسیدن به عادت‌های سالم در پیش می‌گیرند؛ مثلا بدون برنامه‌ریزی و آماده‌سازی خود، تصمیم‌های جسورانه‌ای برای ورزش یا کاهش وزن می‌گیرند. درادامه نکاتی برای شکل‌گیری عادت‌های سالم ذکر کرده‌ایم که تمامشان از مبنای پژوهشی برخوردار هستند.

تقویت عادت های سالم

عادت‌ها را به‌هم وصل کنید

یکی از روش‌های مهم شکل‌گیری عادتی جدید، گره‌زدن آن به عادت‌های موجود است. برای مثال براساس الگوهای روزانه، به این فکر کنید چگونه می‌توانید از عادت‌های موجود برای ایجاد عادت‌های جدید و مثبت استفاده کنید. در بسیاری از افراد، فعالیت‌های روزمره‌ی صبح‌گاهی قوی‌ترین عادت‌ها است؛ از‌این‌رو، بهترین فرصت برای گنجاندن عادتی جدید محسوب می‌شود؛ مثلا نوشیدن یک فنجان قهوه‌ی صبح‌گاهی می‌تواند فرصت مناسبی برای شروع تمرین یک‌دقیقه‌ای مدیتیشن باشد یا برای تمرین تعادل می‌توانید در حالت مسواک‌زدن، روی یک پای خود بایستید. برای بسیاری از افراد، الگوهای پایان روز قدرت بیشتری دارند. به‌عنوان نمونه، پس از پایان روز کاری روی مبل دراز می‌کشند و تلویزیون را روشن می‌کنند. این موقعیت بهترین فرصت برای انجام تمرین یوگا است.

مقاله‌های مرتبط:

از کم شروع کنید

بی‌جی فاگ، پژوهشگر دانشگاه استنفورد و مؤلف کتاب «عادت‌های کوچک»، می‌گوید تغییرات رفتاری بزرگ انگیزه‌ی زیادی نیاز دارند که اغلب دوامی نمی‌آورند. او پیشنهاد می‌دهد با عادت‌های کوچک و آسان شروع کنید. برای مثال، پیاده‌روی کوتاه روزانه می‌تواند آغاز عادت ورزشی مطلوبی باشد یا قراردادن یک عدد سیب در جیب می‌تواند به بهبود عادت‌های تغذیه منجر شود. برای مثال، فاگ می‌خواست عادت روزانه‌ی شنا روی زمین را آغاز کند. او با دو شنا در روز کار را شروع و آن را به عادتی روزانه تبدیل کرد. به‌تدریج، تعداد تمرین‌ها را افزایش داد و حالا روزانه ۴۰ تا ۸۰ تمرین شنا انجام می‌دهد.

تکرار روزانه

پژوهشگران بریتانیایی در بررسی شکل‌گیری عادت از شرکت‌کنندگان خواستند عادت ساده‌‌ای مثل نوشیدن آب هنگام ناهار یا پیاده‌روی قبل از شام را انتخاب کنند. این بررسی که در مجله‌ی اروپایی روان‌شناسی اجتماعی (Social Psychology) منتشر شد، نشان می‌دهد زمان صرف‌شده برای خودکارشدن هر وظیفه یا تبدیل آن به عادت، از ۱۸ تا ۲۵۴ روز متغیر است؛ بنابراین، زمان میانگین آن ۶۶ روز است.

شکل‌گیری عادت به زمان زیادی نیاز دارد؛ اما وقتی عادتی را شروع می‌کنید، زمان بسیار زودتر از تصور پیش می‌رود؛ بنابراین، کار را با عادت آسان و جدیدی شروع کنید. به‌عنوان مثال، اگر ورزش می‌کنید باید آن را به‌صورت مستمر انجام دهید و به‌جای هفته‌ای سه روز باشگاه رفتن‌، ورزش‌هایی مثل یوگا و پیاده‌روی را هرروز انجام دهید. با تبدیل ورزش روزانه به عادت، می‌توانید ورزش‌های جدیدتر و جدی‌تری به برنامه‌ی خود اضافه کنید.

عادت به ورزش

سخت نگیرید

پژوهشگران عادت معتقدند افراد تنها زمانی به عادت‌های جدید روی می‌آورند که مانعی بر سر راه آن‌ها وجود نداشته باشد. بستن کیف باشگاه و بیرون‌رفتن از خانه نمونه‌ای از موانع عادت است. وندی وود، روان‌شناس دانشگاه کالیفرنیای‌جنوبی، می‌گوید معمولا با لباس‌‌های ورزشی می‌خوابد تا صبح روز بعد، بتواند راحت‌تر از خواب بیدار و پس از پوشیدن کفش‌هایش، آماده‌ی دویدن شود. انتخاب ورزشی که به بیرون‌رفتن از خانه نیازی ندارد (مثل پرش پروانه)، نمونه‌ای دیگر از شکل‌گیری عادت آسان است.

بازه‌ی میانگین شکل‌گیری عادت ۶۶ روز است

وود، مؤلف کتاب «عادت‌های خوب، عادت‌های بد؛ علم ایجاد تغییرات مثبت و ماندگار»، به نیروهای مانع از شکل‌گیری عادت‌های خوب «اصطکاک» می‌گوید. در یکی از بررسی‌ها، پژوهشگران زمان‌بندی درهای آسانسور را تغییر دادند؛ درنتیجه کارمندان تقریبا ۳۰ ثانیه باید برای بسته‌شدن در آسانسور انتظار می‌کشیدند؛ درحالی‌که معمولا درها پس از ۱۰ ثانیه بسته می‌شدند. این تأثیر کافی بود تا کارمندان پله را گزینه‌ای آسان‌تر از انتظار برای آسانسور ببینند. وود دراین‌باره می‌گوید:

این تغییرات نشان می‌دهد انسان چقدر دربرابر اصطکاک‌های کوچک محیطی حساس است. تنها کندکردن آسانسور باعث شد افراد از پله استفاده کنند و پس از بازگشت آسانسور به زمان‌بندی عادی، به عادت خود پایبند بمانند.

وود اعتقاد دارد بازاریاب‌ها در کاهش اصطکاک به تخصص رسیده‌اند. آن‌ها افراد را قانع می‌کنند بیشتر خرج کنند یا غذای بیشتری سفارش دهند؛ به‌همین‌دلیل، آمازون دکمه‌ی One Click را در نظر گرفته است و شرکت‌های فست‌‌فود دسترسی به غذاهای بیشتر را آسان‌تر کرده‌اند. وود می‌گوید:

بسیار تحت‌تأثیر سازمان‌دهی همه‌چیز در اطراف خود قرار می‌گیریم. بازاریاب‌ها از این ویژگی استفاده می‌کنند؛ اما مردم عادی این قابلیت را در زندگی خود درک و از آن به سود خود استفاده نمی‌کنند.

به خود جایزه دهید

جایزه‌ها بخش مهمی از شکل‌گیری عادت هستند. وقتی دندان خود را مسواک می‌زنید، پاداش آن دهانی تمیز و خوش‌بو است؛ اما برخی پاداش‌ها مثل کاهش وزن یا تغییرات فیزیکی، به زمان بیشتری نیاز دارند. به‌همین‌دلیل، پاداش‌های آنی می‌توانند به شکل‌گیری عادت‌های جدید کمک کنند. گوش‌دادن به کتاب‌های صوتی حین دویدن یا تماشای برنامه‌ی آشپزی روی تردمیل، می‌توانند انگیزه‌ی ورزش را افزایش دهند. برنامه‌ریزی برای ملاقات ورزشی هم پاداشی مثل دیدن یکی از دوستان را به‌همراه دارد.

چالش عادت‌های سالم: سایت نیویورک‌تایمز چالشی به‌نام Well Challenge در نظر گرفته است که نکات کوچکی برای تشویق به حرکت بیشتر، ارتباط با دوستان، بازسازی ذهن و تغذیه‌ی بدن ارائه می‌دهد.

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ اسفند ۹۸ ، ۱۴:۲۷
Sama

در دهه های قبل برای پیدا کردن شغل کافی بود در زمینه مورد نظر کارفرما مهارت داشته باشید اما این روزها اوضاع فرق کرده. حالا بسیاری از کارفرماها علاوه بر توانایی های تخصصی نظیر حسابداری و برنامه نویسی به دنبال ویژگی های دیگری در متقاضیان می گردند که «مهارت نرم» نامیده می شود. این مهارت شامل مواردی نظیر توانایی یادگیری، کار گروهی و حل مساله می شود اما تسلط به آنها چندان ساده نیست.

دلیل توجه بیشتر کارفرماها به مهارت های نرم تغییر فضاهای کاری به سوی تیم محور و سرویس محور بودن است. بر اساس پژوهش جدید «ادوبی» مهمترین مهارت های نرم برای کارفرماها به ترتیب ارتباطات، خلاقیت و مشارکت هستند. تقریبا در سه چهارم آگهی های استخدامی ارتباطات و در پنجاه درصد این آگاهی خلاقیت به عنوان ویژگی های ضروری قید شده. این در حالی است که تنها یک چهارم متقاضیان آنها را در رزومه خود قید می کنند.

ذکر این ویژگی ها در رزومه شغلی تنها گام نخست است و آنچه اهمیت دارد نمایش عملی آنها در مصاحبه شغلی است که در ادامه چگونگی آنرا شرح داده ایم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ اسفند ۹۸ ، ۱۴:۱۴
Sama