LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

همانا به یاریِ اراده، باید از شر تفکر فانی رها شد.. «استیو تولتز»

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

برای مهار کرونا ویروس همه چیز باید تغییر کند؛ از کار و ورزش و تفریح گرفته تا تعاملات اجتماعی، خرید، مراقبت از خود، آموزش کودکان و مراقبت از اعضای خانواده.

همه ما می خواهیم اوضاع هرچه زودتر به روال قبل برگردد و همه چیز عادی شود؛ اما آنچه هنوز درک نکردیم -و به زودی درک خواهیم کرد- این است که اوضاع به این زودی ها عادی نمی شود؛ صحبت از چند هفته و حتی چند ماه نیست؛ بعضی چیزها برای همیشه تغییر خواهند کرد.

تقریباً تمام کشورها فهمیده اند که باید منحنی ابتلا به کووید-19 مسطح شود: فاصله گیری اجتماعی سرعت شیوع ویروس را کاهش می دهد، تعداد افرادی که همزمان به بیماری مبتلا هستند کمتر می شود، و نهایتاً سیستم درمانی می تواند آنها را درمان کند. اشباع ظرفیت و فروپاشی سیستم درمانی، بحرانیست که بعضی کشورها از جمله ایتالیا با آن درگیرند [شوربختانه ایتالیا هر روز رکورد جدیدی از مرگ و میر مبتلایان به کووید-19 ثبت می کند]. بر اساس این رویکرد، کرونا ویروس در سطحی کنترل شده تا مدتی مهمان جامعه بشری خواهد بود؛ یعنی تا زمانی که بخش اعظم جامعه به آن مبتلا شده و نسبت به آن ایمن گردند یا واکسنی برای آن کشف و تولید و عرضه شود. تازه هنوز نمی دانیم ایمنی بدن در برابر کووید-19 پس از ابتلا به آن تا چه حد پایدار خواهد بود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ فروردين ۹۹ ، ۱۵:۱۳
Sama