LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

همانا به یاریِ اراده، باید از شر تفکر فانی رها شد.. «استیو تولتز»

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

اگزیستانسیالیسم یا هستی‌گرایی اصطلاحی‌است که فیلسوفان پیرو آن، بر این باور مشترک‌اند که اندیشیدن فلسفی، با انسان آغاز می‌شود.

اگزیستانسیالیسم یک بینش و دکترین فلسفی است که در قرون نوزده و بیست، در اروپای غربی مطرح شد و بر اصالت وجود و هستی انسان تاکید کرد. بر اساس این بینش، انسان نخست بوجود آمد (اصالت وجود)، پس از آن واجد ماهیت گردید واین ماهیات او را از وجود اصلی اش دورساخت. پس اگر انسان بتواند خود را از قید و بندهای ماهیات آزاد سازد و خود، خودش را بسازد، آنگاه وارسته شده و صاحب مسئولیت می گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۶ ، ۱۲:۳۰
Sama

خیلی از ماها ممکن است با کمبود اعتماد به نفس مواجه باشیم و این امر مانع پیشرفت ما در زندگی شود.

مایکل ادواردز، که به عنوان ادی "عقاب" شناخته می‌شود، یک اسکی‌باز بریتانیایی است که هیچ‌کس به آن اعتقاد نداشت تا زمانی که به بازی‌های المپیک راه یافت.

ادی کمی اضافه‌وزن داشت، چشمان او بسیار ضعیف بود ( عینکی ضخیم داشت) و در تجهیزات دست‌دوم آموزش دیده بود. او حتی زمانی در یک بیمارستان روانی فنلاند اقامت داشت، زیرا که نمی‌توانست از پس هزینه‌های محل اقامت واقعی بربیاید. بسیاری از مردم در توانایی او به عنوان یک اسکی‌باز تردید داشتند. اگر او اعتماد به نفس  نداشت، هرگز نمی‌توانست تمام این را تحمل کند و هرگز به المپیک راه نمیافت؛ اما او اینکار را انجام داد و به عنوان یک چهره و نشانه روح المپیک در سراسر جهان شناخته شد.

وقتی که من در مورد همه‌ی این افراد بزرگ مانند ادی، که از طریق اعتماد به نفس به مقامشان رسیدند، فکر می‌کنم در عجبم که از کجا آمده‌ام. من فکر نمی‌کنم اعتماد به نفس به طور طبیعی در آن‌ها وجود داشته باشد، زیرا که به طور طبیعی در من وجود ندارد.

اگر اعتماد به نفس به صورت طبیعی وجود ندارد، پس چگونه می‌توان آن را به دست آورد؟

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۲۰
Sama

گر در میان دوستان و آشنایان خود فردی را می شناسید که کُند راه می رود و این کندی در رفتار وی باعث بروز نوعی خشم در شما شده باید بگوییم با شرایطی تحت عنوان «خشم پیاده رو» دست و پنجه نرم می کنید.

جالب اینکه این خشم گاهی آنقدر در شما شدید می شود که تصمیم می گیرید به کل رابطه دوستی تان را به آن فرد قطع کرده یا دست کم، برای خرید و اموری مانند آن، وی را به همراهی دعوت نکنید.

اما همیشه هم چنین شرایطی مختص به دیگران نیست و گاهی ممکن است خود شما هم به آن دچار باشید. اگر در این باره تردید دارید می توانید ابزاری به نام «اندازه گیر سندروم خشم پیاده» که اخیرا توسط لئون جیمز روانشناس دانشگاه هاوایی طراحی شده را مورد استفاده قرار دهید.

کافیست این سوال ها را از خود بپرسید: آیا هنگامی که در جمعیت راه می روید، شاهد بروز رفتارهای خصومت آمیز از خود هستید (به دیگران خیره می شوید، چهره ای عبوس و اخمو به خود می گیرید و از حد انتظار سریع تر راه می روید) و همزمان افکار خشونت آمیز را در سرتان مرور می کنید؟

البته باید در نظر داشته باشید که خشم از کُندی صرفا هم به پیاده رو محدود نمی شود. راننده هایی که آرام حرکت می کنند، اینترنت کم سرعت، صفوف خرید در سوپرمارکت ها که به کندی جلو می روند و بسیاری موارد مشابه دیگر هم هستند که انسان را دچار جنونی می کنند.

مبحث ما نیز دقیقا از اینجا آغاز می شود. کارها و فعالیت های آرام از آن جهت باعث عصبانیت مان می شوند که سرعت بالای انجام امور در جامعه، درک ما از زمان را دچار نوعی انحراف کرده است. اموری که از نظر اجداد و نیاکان مان به طرزی معجره آسا موثر قلمداد می شدند، حالا ما را عصبانی می کنند. واقعیت اینجاست که در عصر توییتر ارزش هایی نظیر صبر و بردباری دیگر از بین رفته اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۶ ، ۲۲:۰۴
Sama

زیگموند فروید یکی از بحث برانگیز ترین و مرموزترین دانشمندان قرن بیستم بود. در سراسر جهان، دانشجویان روانشناسی او را پدر این علم دانسته و با نام «پدربزرگ فروید» او را صدا می زنند اما در دوران حیاتش بسیاری او را شارلاتانی با افکار خطرناک و برخی دیگر او را نابغه ای بی بدیل می دانستند. کوکو چَنل او را اولین فمینیست مرد می داند زیرا او اولین کسی بود که در زمینه ی مسائل جنسی تئوری پردازی کرده و زنان را دارای حق مساوی با مردان دانست.

sigmund-freud-desk-w700

در میان آثار، دستاوردهای علمی و تئوری های بی نظیر این روانشناس برجسته، دو مورد از همه مهم تر بوده و نام وی را برای همیشه در تاریخ جاودانه کردند: یکی این که راز خواب دیدن انسان ها را کشف کرد و دوم این که یک تئوری جهانی را برای عملکرد ذهن ناخودآگاه انسان تعریف نمود. در ادامه ی این مطلب قصد داریم چند مورد از گفته های مهم او که جنبه های بیشتری از شخصیت انسانیمان را برای ما مشخص می کنند را ذکر کنیم که خواندن آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

۱-وسعت شخصیت هر فرد توسط بزرگی مشکلی که می تواند او را از حالت منطقی بیرون آورد تعریف می شود.

۲- قبل از این که به خود شک کنید که شاید به افسردگی و عدم اعتماد به نفس کافی دچار شده اید بهتر است مطمئن شوید که اطرافتان را آدم های احمق پر نکرده باشند.

439786111-w700

۳- وظیفه ی شاد کردن مردم جزئی از برنامه ی آفرینش نبوده است.

artigo-traduzir-freud-impasses-e-perspectivas-kathrin-rosenfield-w700

۴- اولین کسی که به جای سنگ پرتاب کردن به حریفش بی احترامی کرد کسی بود که تمدن انسانی را به وجود آورد.

۵- عشق ابدی و واقعی، خالی از هر گونه تنفر و ریا تنها در رابطه ی بین معتاد و ماده ی مخدرش وجود دارد.

۶-در دورانی سراسر شگفتی و تعجب زندگی می کنیم که در کمال ناباوری باید بگوییم پیشرفت همگام با بربریت به پیش می رود.

۷- هر چه یک نفر از بیرون کامل تر به نظر برسد درون او شیاطین بیشتری وجود دارند.

freud-w700

۸- وقتی افراد از من انتقاد می کنند می دانم که چطور باید از خودم دفاع کنم. اما در مواجهه با تعریف و تمجید بی دفاع هستم.

۹- هیچگاه به اندازه ی وقتی که عاشق می شویم آسیب پذیر نخواهیم بود و هیچگاه به اندازه ی زمانی که معشوقمان را از دست می دهیم بی دفاع، درمانده و غمگین نخواهیم شد.

۱۰-اولین نشانه ی حماقت مطلق، نبود شرم است.

Sigmund Freud mit seinen Enkeln Heinele und Ernst (um 1923), Sigmund Freud Privatstiftung-w700

۱۱- انسان ها از آن چه که فکر می کنند فناپذیرتر هستند و البته بسیار غیراخلاقی تر از آن چیزی که تصور می کنند.

۱۲- بخش بزرگی از آن چه که درون ماست قابل فهم نیست و هر آن چه که قابل فهم است نیز واقعیت ندارد.

۱۳- هر شخص نرمال و طبیعی در واقع تنها تا حدودی نرمال است.

 منبع: دیجاتو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۱۲
Sama