LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

همانا به یاریِ اراده، باید از شر تفکر فانی رها شد.. «استیو تولتز»

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها

6 وسیله‌ای که خانه کوچک شما به آن احتیاج دارد

يكشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۳۵ ب.ظ

خانه شما کوچک است و اتاق نشیمن و پذیرایی شما یکی است؟ بنابراین دکور کردن فضای کوچک به دقت و مهارت بیشتری نیاز دارد. فارغ از اینکه برای خرید یک کالا چقدر هزینه می کنید، باید به این مورد هم فکر کنید که این کالا چقدر مناسب فضای شماست.

مجله زندگی ایده آل - شیرین کرمی: خانه شما کوچک است و اتاق نشیمن و پذیرایی شما یکی است؟ بنابراین دکور کردن فضای کوچک به دقت و مهارت بیشتری نیاز دارد. فارغ از اینکه برای خرید یک کالا  چقدر هزینه می کنید، باید به این مورد هم فکر کنید که این کالا چقدر مناسب فضای شماست. اگر وسایل شما در جای مناسب قرار نگیرند، هر چقدر هم که گران باشند، لوکس به نظر نمی رسند و به چشم نمی آیند! در نشیمن یک خانه کوچک، بیشتر از هر وسیله تزئینی شما به چند وسیله کاربردی احتیاج دارید. لیست این وسایل را برای شما تهیه کردیم تا موقع خرید کمتر سردرگم شوید.

دیوار چینی
 
شش وسیله ای که خانه کوچک شما به آن احتیاج دارد

داشتن پارتیشن برای خانه های کوچک ایده خوبی است. پارتیشن گزینه مناسبی برای تفکیک نشیمن کوچک خانه شماست. البته پارتیشن هایی انتخاب کنید که قاب مانند است و فضای خانه را دلگیر نمی کند. پارتیشن هایی که در اداره ها وجود دارند مناسب منزل شما نیستند. پارتیشن های مناسب برای خانه اغلب سازه ای سبک تر دارند. البته قرار نیست تمام وقت این پارتیشن در خانه شما باز باشد. گاهی برای خوردن غذا و حتی هنگام بازی کردن کودک تان در نشیمن به دلیل نداشتن فضای کافی، می توانید با این پارتیشن ها فضا را تفکیک کنید. با بودجه ای بین 200 تا 400 هزار تومان می توانید یک نمونه ساده و سبک بخرید.


میان خواب و بیداری

شش وسیله ای که خانه کوچک شما به آن احتیاج دارد

اگر به اندازه کافی اتاق در اختیار ندارید، اما مهمان های زیادی از شهرستان و. . . به خانه شما می آیند، حتما باید در نشیمن خانه یک مبل تک نفره داشته باشید که هم مبل است و هم تخت! این مبل تک نفره بهتر است رنگی متفاوت و جذاب نسبت به سایر مبلمان نشیمن داشته باشد. این مبل خوش رنگ و متفاوت را در یک کنج قرار دهید. جایی که فضای جلویش باز باشد تا هنگامی که قرار است تبدیل به تخت شود، دست و پا گیر به نظر نرسد.

به خوبی از گوشه ها می توانید استفاده کنید. به جای آنکه در یک کنج خانه یک میز غیر کاربردی که هیچ جذابیتی هم برای خانه شما به ارمغان نمی آورد، قرار دهید کمی هوشمندانه عمل کنید. پشتی اغلب این مبل ها حتی مناسب برای نشستن های طولانی و مطالعه است و زمانی که باز می شود کاملا به شکل یک تخت راحت در می آید. برای چنین مبل تختخواب شویی باید بالای یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بپردازید.


انباری کوچک

شش وسیله ای که خانه کوچک شما به آن احتیاج دارد

بهترین مدل میز پذیرایی یا میزی که در فرهنگ دکوراسیون، به آن میز قهوه گفته می شود، برای خانه های کوچک مدلی است که زیر آن فضایی کشویی دارد تا وسایل اضافه را داخل آن قرار دهید. اگر سراغ میزهای صندوقی بروید، می توانید از این فضا برای قرار دادن ملحفه ها و بالش های اضافه استفاده کنید. شما می توانید یک میز قهوه از جنس چوب با یک رویه مسطح و سخت انتخاب کنید.

حتی ممکن است میز شما به جای یک طبقه ، چندین طبقه مجزا کشو داشته باشد تا وسایل اضافه را بدون آنکه در معرض دید باشند در داخل کشوهای میز قرار دهید. در چیدمان خانه کوچک باید سعی کنید، بیشترین فضای نگه داری را برای خودتان خلق کنید. قیمت چنین میزهایی از 800 هزار تومان شروع می شود؛ اگر سراغ نمونه های خاص تر مثل چرم دوزی شده یا تمام چوب بروید باید بین 5/1 تا 2 میلیون هزینه کنید.


چوب جادویی به دست بگیرید

شش وسیله ای که خانه کوچک شما به آن احتیاج دارد

اگر اتاق نشیمن شما کوچک است بهترین گزینه برای شما استفاده از میز ناهارخوری است که قابلیت تغییر سایز داشته باشد. این میزها به دلیل داشتن ریل هایی در داخل، امکان بزرگ شدن دارند؛ یعنی می توانید میز 4 نفره را به 6 یا 8 نفره تغییر بدهید. با این شرایط در روزهای معمولی فضای رفت و آمد در اختیار دارید و در زمان مهمانی می توانید از دوستان تان پذیرایی کنید. برای داشتن چنین میز کاربردی حدود 2 میلیون بودجه بگذارید؛ البته نمونه های غیر چوب را می توانید با قیمت پایین تری خریداری کنید.


یک تیر و چند نشان

شش وسیله ای که خانه کوچک شما به آن احتیاج دارد

وجود صندلی های سه یا چهار پایه ای که بدنه محکمی هم دارند در هر خانه کوچکی ضروری است. این صندلی ها در گوشه و کنار خانه کاربردهای فراوانی دارند. گاهی در اتاق خواب و گاهی در نشیمن! زمانی که میهمان دارید و صندلی های موجود در نشیمن کفاف مهمان های شما را نمی دهند می توانید از این صندلی های کوچک که جاگیر هم نیست کمک بگیرید. حتی گاهی می توانید از این صندلی ها به عنوان میزهای کوچکی برای قرار دادن وسایل پذیرایی جلوی مهمان تان استفاده کنید. دست تان برای انتخاب این صندلی ها باز است؛ می توانید از نمونه های ساده تر با قیمت 70 هزار تومان تا نمونه های چوب و پارچه ای با قیمت 200 هزار تومان خریداری کنید.


بارباپاپا عوض میشه

شش وسیله ای که خانه کوچک شما به آن احتیاج دارد

به مبل هایی که از چند بخش قابل جابه جایی، تشکیل شده اند، به اصطلاح مبل های مدولار گفته می شود. چند بخش بودن مبل های مدولار این امکان را به شما می دهد تا با جابه جایی قطعه هایی از آن، به فرم های متفاوتی برسید؛ مثلا فرم ال بچینید یا با ردیف کردن قطعه های مختلف، یک سالن سینما بسازید و از تماشای یک فوتبال دسته جمعی لذت ببرید. برای خانه های کوچک، این ست مبلمان به تنهایی کافی است و باید بودجه ای بین 4 تا 7 میلیون تومان برای خرید آن اختصاص بدهید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۱
Sama

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی