LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

the secret of success is constancy to purpose

LIMITLESS

همانا به یاریِ اراده، باید از شر تفکر فانی رها شد.. «استیو تولتز»

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندها


وقتی استیو وزنیاک هم-بنیانگذار اپل جوان بود زندگی موفقی را برای خودش تعریف کرد و با وجود ساده گرایی افراطی اش تقریبا برای مدت تقریبا ۵۰ سال کار کرد و هیچوقت دست از تلاش نکشید.

او که هفته گذشته از مهمانان فوروم کسب و کار نوردیک بوده در این باره می گوید:

وقتی تقریبا ۲۰ سال داشتم در مورد فلسفه زندگی ام فکر می کردم...اینکه چطور می خواهم زندگی کنم؟ چطور باید انسان خوبی باشم؟ اینکه اگر با داشتن تمام این ثروت، کشتی ها و همه دارایی ام بمیرم شادتر خواهم بود یا زمانی که لبخند بر لب داشته باشم؟ من حتی در مورد شوخی هایی که انجام می دادم و جوک هایی که می گفتم هم فکر می کردم. همچنین موسیقی که دوست داشتم گوش بدم تا خوشحالم کند و در نهایت به فرمول خودم رسیدم؛ اینکه زندگی یعنی شاد بودن.

وزنیاک برای زندگی هم یک فرمول دارد. به هر حال او یک مهندس است و باید اینگونه از او انتظار داشته باشیم.

او در ادامه می گوید:

شاید شما با پول احساس خوشبختی کنید اما برای خود من لبخند زمین و شادی به معنای خوشبختی است. پس فرمول خودم را چیدم: خوشبختی (Happiness) مساوی است با لبخند (smiles) منهای اخم (frowns). پس فرمول نهایی اینطور می شود: H = S-F.


روش کلیدی مد نظر وزنیاک برای بالا بردن سطح خوشبختی (تا مقدار حداکثری اش) هم ساده است: کاهش میزان ناراحتی در زندگی.

هم-بنیانگذار اپل که حالا ۶۷ ساله است می گوید:

تلاشم را کردم تا به این موفقیت نایل شوم. زیاد به اینکه ممکن است ناراحت شوید توجه نکنید و اجازه دهید که اتفاقات بیافتند. بله اتفاقات ناخوشایند در زندگی رخ می دهند پس فقط بگویید: ماشینم خط افتاد... درستش میکنم.

به اعتقاد وی در این شرایط شکایت کردن یا سرزنش دیگران صرفا باعث بدتر شدن اوضاع می شود. قضاوت کردن دیگران هم نتیجه ای مشابه به این دارد.

و به یاد داشته باشید که بحث نکنید. ابدا بحث نکنید! شما برنده مشاجره لفظی نخواهید شد و نتیجه ای که این کار برایتان دارد این است که با ناراحتی بحث را ترک می کنید. شما فقط باید یک نفر را در زندگی خوشحال کنید و آن یک نفر هم خودتان هستید. این کار من یک نفر را تا امروز خیلی خوشحال نگه داشته. احساس می کنم ذهنم در وضعیت خوشبختی شناور است و کمتر پیش می آید که ناراحت باشم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۲۲
Sama

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی